Wydział Informacyjno –Bibliograficzny
Biblioteka Pedagogiczna
w Ciechanowie
Zaburzenia mowy
HASŁA : MOWA – ZABURZENIA
JĄKANIE
SEPLENIENIE
MUTYZM
DYSLALIA
Wydawnictwa zawarte
1. Antos Danuta : Jak usuwać seplenienie i inne wady wymowy. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1978 M 376
2. Balejko Antoni : Jak pokonać seplenienie : uczymy sie wymawiać głoski z-ż (rz) dz-dż : dyslalia - dysleksja. - Białystok : [Wydaw. Logopedyczne], 2002 M 376
3. Biomedyczne podstawy logopedii / red. nauk. Stanisław Milewski, Jerzy Kuczkowski, Katarzyna Kaczorowska - Bray. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014 M 376
4. Błachnio Krystyna : Vademecum logopedyczne : dla studentów pedagogiki ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. – Poznań : Wydaw. Naukowe UAM, 2003 M 376
5. Chęciek Mieczysław : Jąkanie : diagnoza - terapia - program. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007 M 376
6. Chmielewska Elżbieta : Zabawy logopedyczne i nie tylko : poradnik dla nauczycieli i rodziców.- Kielce : ,,Mac’’, 2001 M 376
7. Cieszyńska Jagoda : Diagnoza i terapia zaburzeń afatycznych. Cz. 1. - Warszawa : Wydawnictwo Edukacyjne, cop. 2009 M 376
8. Dell Carl W. : Terapia jąkania u dzieci w młodszym wieku szkolnym : podręcznik dla logopedów. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008 M 376
9. Demel Genowefa : Wady wymowy : profilaktyka i korekcja . - Warszawa : Państ. Zakład Wydawnictw Lekarskich, 1979 M 376
10. Demelowa Genowefa : Elementy logopedii.- Warszawa : Wydawnictwa Szkole i Pedagogiczne, 1980 M 376
11. Diagnoza i terapia osób z afazją : holistyczne podejście do chorego : dla studentów medycyny, logopedii, pedagogiki, psychologii i rodzin osób z afazją / pod red. Antoniego Balejko. - Białystok : Wydaw. Logopedyczne, 1998 M 61
12. Diagnoza i terapia zaburzeń mowy / pod red. Tadeusza Gałkowskiego, Zbigniewa Tarkowskiego, Tomasza Zaleskiego. - Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 1993 M 376
13. Grzelak Małgorzata : Pomocnik logopedyczny : dla rodziców i dzieci w wieku przedszkolnym utrwalających prawidłową wymowę głoski s. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2010 M 376
14. Gunia Grażyna : Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy : wybrane problemy teorii i praktyki surdologopedycznej. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006 M 376
15. Holistyczne aspekty logopedycznej terapii jąkających się / pod red. Elżbieta M.Minczakiewicz. - Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2005 M 376
16. Jauer-Niworowska Olga : Dyzartria nabyta : diagnoza logopedyczna i terapia dla dorosłych : materiały dydaktyczne dla studentów logopedii. - Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2009 M 376
17. Kamińska Dorota : Wspomaganie płynności mowy dziecka - profilaktyka, diagnoza i terapia jąkania wczesnodziecięcego : program logopedyczny. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007 M 376
18. Kostecka Wanda : Giełkot : studium przypadku. - Lublin : Agencja Wydawniczo-Handlowa Antoni Dudek, 2006 M 376
19. Kozłowska Kinga : Wady wymowy możemy usunąć : (poradnik logopedyczny). - Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP, 1998 M 376
20. Leonard Laurence B. : SLI - Specyficzne zaburzenie rozwoju językowego. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2006 M 81
21. Lichota Edyta Joanna : Profilaktyka jąkania i niepłynności mówienia. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2008 M 376
22. Logopedia : pytania i odpowiedzi : podręcznik akademicki / pod red. Tadeusza Gałkowskiego i Grażyny Jastrzębowskiej. - Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 1999 M 376
23. Logopedia : teoria i praktyka / pod red. Małgorzaty Młynarskiej i Tomasza Smereki ; Podyplomowe Studium Logopedyczne Uniwersytetu Wrocławskiego. - Wrocław : Agencja Wydawnicza a linea, 2005 M 376
24. Patzlaff Rainer : Zastygłe spojrzenie : fizjologiczne skutki patrzenia na ekran a rozwój dziecka. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008 M 159.9
25. Podstawy neurologopedii : podręcznik akademicki / pod red. Tadeusza Gałkowskiego, Elżbiety Szeląg i Grażyny Jastrzębowskiej. - Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2005 M 61
26. Rodak Hanna : Terapia dziecka z wadą wymowy. - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 1994 M 376
27. Skorek Ewa Małgorzata : Oblicza wad wymowy.- Warszawa : ,,Żak’’, 2001 M 376
28. Skorek Ewa Małgorzata : Reranie : profilaktyka, diagnoza, korekcja. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008 M 376
29. Skorek Ewa Małgorzata : Z logopedią na ty : podręczny słownik logopedyczny. - Kraków : "Impuls", 2005 M 376(03)
30. Słodownik – Rycaj Ewa : O mowie dziecka czyli Jak zapobiegać powstawaniu nieprawidłowości w jej rozwoju. - Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 2000 M 376
31. Spałek Ewa : Jak pomóc dziecku z wadą wymowy. - Kraków : Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, 1994 M 376
32. Stecko Elżbieta : Zaburzenia mowy u dzieci : wczesne rozpoznawanie i postępowanie logopedyczne. - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2002 M 376
33. Styczek Irena : Logopedia. - Warszawa : Państw. Wydaw. Naukowe, 1980 M 376
34. Tarkowski Zbigniew : Jąkanie . – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2001 M 376
35. Tarkowski Zbigniew : Jąkanie wczesnodziecięce. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1992 M 376
36. Wianecka Elżbieta : Manualne Torowanie Głosek (MTG). - Kraków : Arson, 2008 M 376
37. Wrzesińska Maria : Chcę poprawnie wymawiać : ćwiczenia logopedyczne. 10. Cz. 2, R. - Poznań : "Abedik", 1999 M 376
38. Zaburzenia mowy / pod red. Stanisława Grabiasa. - Lublin : Wydaw. UMCS-Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2002 M 376
39. Zaleski Tomasz : Opóźnienia w rozwoju mowy. - Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL, cop. 2002 M 376
Artykuły z czasopism
1. Biała Monika :Uczeń ze specyficznymi zaburzeniami rozwoju językowego (SLI) // Szkoła Specjalna. – 2015, nr 1, s. 61-69
2. Błachnio Agata : Dziecko jąkające się w klasie // Psychologia w Szkole.- 2011, nr 1, s. 136-141
3. Boksa Beata : Problemy adaptacyjne dzieci z zaburzeniami mowy // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2007, nr 8, s. 41-45
4. Chęcik Mieczysław : Cała prawda o jąkaniu // Psychologia w Szkole. – 2005, nr 3, s. 127-140
5. Czapla Joanna : Seplenienie się nie zmieni, gdy terapii nie docenisz // Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 3, s. 56-60
6. Czapla Joanna: Wstępna diagnoza i zabawy logopedyczne w przedszkolu // Wychowanie w Przedszkolu.- 2017, nr 7,s. 52-56
7. Doniec Jadwiga : Dlaczego dziecko źle mówi // Życie Szkoły.- 2004, nr 10, s. 31-33
8. Doniec Jadwiga : Nieprawidłowości mowy // Życie Szkoły.- 2005, nr 1, s. 36-38
9. Emulita – Rozya Danuta : Projekt ,,Badania mowy’’ Ireny Styczek jako pierwowzór logopedycznego postępowania diagnostycznego // Szkoła Specjalna. – 2002, nr 3, s. 142-154
10. Feder Aldona : Praca nauczyciela logopedy z dzieckiem z wadą wymowy // Życie Szkoły.- 2000, nr 6, s. 329-333
11. Frankiewicz Sabina : O rehabilitacji logopedycznej w szkole życia // Szkoła Specjalna. – 1994, nr 5, s. 298-301
12. Górzyńska Anastazja : Nieprawidłowości rozwoju mowy. Powstawanie i profilaktyka// Życie Szkoły. -2002, nr 1, s. 22-26
13. Grala Magdalena : Analiza zaburzeń mowy – seplenienie // Szkoła Specjalna. -1995, nr 1, s. 45-47
14. Grzywniak Celestyna : Jąkanie jako jedna z podstawowych wad wymowy // Życie Szkoły. -2000, nr 9, s. 539-542
15. Karkowska Hanna : Problemy logopedyczne na progu szkoły // Życie Szkoły. -1999, nr 3, s. 226-227
16. Kierska Mirosława : Pomagajmy dzieciom z zaburzeniami mowy // Życie Szkoły. – 2002, nr 3, s. 164-167
17. Kozłowska Kinga : Profilaktyka i doradztwo logopedyczne //Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 1997, nr 8, s. 27-30
18. Kubala - Kulpińska Aleksandra : Przerwać ciszę – mutyzm // Życie Szkoły. -2015, nr 2, s. 18-21
19. Kulas Danuta : Następstwa zaburzeń mowy // Życie Szkoły.- 1991, nr 10, s. 594-597
20. Kulczycka – Wiśniewska Anna : Czy jąkanie to choroba // Remedium. – 2014, nr 9, s. 10-11
21. Kuszak Kinga : Dyslalia czy opóźniony rozwój mowy – o trudnościach w określaniu i klasyfikowaniu zaburzeń mowy w okresie przedszkolnym // Szkoła Specjalna.- 2007, nr 3, s. 206-213
22. Mazurek Beata : Logopedia w szkole – cele i zadania pracy // Życie Szkoły. – 1999, nr 8, s. 574
23. Meslin Anna : Trudna mowa // Psychologia w Szkole.- 2015, nr 1, . 93-97
24. Najdenowa Wiktoria : Nieszczęsny los jąkały // Edukacja i Dialog.- 2007, nr 5, s. 59-63
25. Okrasińska Agnieszka : Męka mówienia // Psychologia w Szkole. – 2013, nr 4, s. 90-94
26. Oszwa Urszula : Jąkanie // Remedium.- 2003, nr 5, s. 10-11
27. Opler- Kłusek Grażyna : Zajęcia logopedyczne // Życie Szkoły. – 2002, nr 1, s. 28-33
28. Pałucka Ewa : Funkcjonowanie społeczne uczniów z zaburzeniami mowy // Nauczanie Początkowe.- 2001/2002, nr 1, s. 75-81
29. Pikiewicz Jerzy : Terapia logopedyczna w przedszkolu // Wychowanie w Przedszkolu. -1996, nr 1, s. 52-55
30. Prajsner Mira : Specyficzne zaburzenia językowe (SLI) // Remedium.- 2010, nr 10, s. 1-3
31. Przygodzka - Musiał Grażyna : Dzieci z wadami wymowy // Edukacja i Dialog.- 1994, nr 10, s. 11-14
32. Solecka – Głodek Justyna : Dziecko jąkające się w szkole // Remedium.- 2004, nr 10, s. 10-11
33. Szyszka Renata : Zaburzenia mowy przyczyną trudności // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2001, nr 10, s. 29-30
34. Tomczyk Joanna : Profilaktyka i terapia jąkania // Życie Szkoły. – 2004, nr 6, s. 9-14
35. Tomczyk – Jadach Małgorzata : Dziecko z mutyzmem wybiórczym na lekcjach języka obcego // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 111-114
36. Woźniak – Wróblewska Małgorzata : Profilaktyka wad wymowy // Wychowanie w Przedszkolu.- 2007, nr 11, s. 40-42
37. Zaskalska Beata : Mutyzm wybiorczy : charakterystyka przyczyn i objawów // Wszystko dla Szkoły. – 2005, nr 1, s. 6-8