Wydział Informacyjno – Bibliograficzny
Biblioteka Pedagogiczna
w Ciechanowie
ASERTYWNOŚĆ
HASŁO: Asertywność
Wydawnictwa zwarte
1. Alberti Robert, Emmons Michael: Asertywność: sięgnij po to, czego chcesz, nie raniąc innych. – Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004 M 159.9
2. Cloud Henry: Sztuka mówienia ,,nie”. – Warszawa: ,, Vocatio”, 1998 M 159.9
3. Glass Lilian : Toksyczni ludzie : 10 sposobów postępowania z ludźmi, którzy uprzykrzają Ci życie.- Poznań : Dom Wydawniczy ,,Rebis”, 2009 M 159.9
4. Guarella Elena: Sztuka mówienia nie. – Kraków: Wydaw. WAM, 2004 M 159.9
5. Hare Beverley : Bądź asertywny. – Łódź : ,,Ravi’’, 1999 M 159.9
6. Hulewska Aleksandra: Asertywność w ćwiczeniach.- warszawa: Edgard.- 2014 M 159.9
7. McKay Matthew: Sztuka skutecznego porozumiewania się. – Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2002 M 159.9
8. Szczepańska Hanna: Trening asertywności dla współuzależnionych (TAW): poradnik terapeuty. – Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia. Polskie Towarzystwo Psychologiczne, 1996 M 61
9. Zubrzycka – Maciąg Teresa: Jak pomyślę, tak zrobię. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008 M 82-93
10. Zubrzycka – Maciąg Teresa: Trening asertywności w kształceniu pedagogicznym. – Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej, 2007 M 159.9
Wydawnictwa ciągłe
1. Biernat Renata: Zachowania asertywne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie, a percepcja postaw rodzicielskich // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 3, s. 168 – 179
2. Bit Lidia: Asertywność w bibliotece: tajemnica lewej kieszeni // Poradnik Bibliotekarza. – 1999, nr 5, s. 31 – 32
3. Bit Lidia: Asertywność, czyli koniec gry // Poradnik Bibliotekarza. – 1999, nr 12, s. 29 – 30
4. Błaszczyk Ryszard: Myślę nie, mówię nie // Lider. – 2002, nr 9, s. 29
5. Choina Mirosław: O asertywności w szkole // Nowa Szkoła. – 2001, nr 7, s. 20 – 24
6. Czerwińska Renata, Pacewicz Monika: Żyję zdrowo – nałogom mówię nie. Scenariusz zajęć profilaktycznych // Lider. – 2005, nr 2, s. 12
7. Dolata – Makuch Ewa: Asertywność: Wybór literatury (1990 – 1998) // Nowa Szkoła. – 1999, nr 1, s. 56 – 57
8. Fijewski Piotr: Zaklęcie na bycie sobą // Charaktery. – 2009, nr 9, s. 17-22
9. Habura Barbara: Kształtowanie postawy asertywnej w organizacji procesu wychowawczego // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2003, nr 8 – 9, s. 22-25
10. Jacennik Barbara: Asertywność w konwersacji jako komponent sprawności komunikacyjnej dziecka // Kwartalnik Pedagogiczny. -2001, nr 3-4, s. 163-175
11. Kozak Agnieszka: Jak odmawiać łagodnie, stanowczo i bez lęku // Życie Szkoły. -2004, nr 1, s. 19-23
12. Kozłowski Waldemar: Asertywność i poczucie tożsamości uczniów jako wyznaczniki efektywności lekcji kształcenia obywatelskiego // Edukacja. -1996, nr 4, s. 76-84
13. Kukiełka Bożena: Asertywność – sposób na agresję: scenariusz zajęć // Biblioteka w Szkole. – 2001, nr 10, s. 23
14. Maćkała Wioletta, Kozieł Aldona: ,, Asertywność” po polsku // Wszystko dla Szkoły. – 2005, nr 7-8, s. 22-23 /scenariusz/
15. Majewicz Piotr: ,, Ja i inni” – skała do badania zachowań asertywnych // Psychologia Wychowawcza. – 1998, nr 5, s. 448-454
16. Manturzewska – Grzegorczyk Anna: Asertywność – trudna sztuka // Psychologia w Szkole. – 2005, nr 4, s. 39-46
17. Muraszko Bożena: Nauka asertywności w szkole // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 1996, nr 1, s. 21-24
18. Nowak Lidia Teresa: Asertywność w bibliotece [Cz. 1 i 2] // Poradnik Bibliotekarza. – 2007, nr 6, s. 28-31
19. Nowak Lidia Teresa: Asertywność w bibliotece [Cz. 3] – praca w perspektywie gender // Poradnik Bibliotekarza. – 2007, nr 9, s. 35-38
20. Nowak Lidia Teresa: Asertywność w bibliotece [Cz. 4]: jakim jesteś szefem? // Poradnik Bibliotekarza. – 2007, nr 10, s. 33-36
21. Rębiś Zbigniew: Co to jest asertywność ? // Przysposobienie Obronne, Obrona Cywilna.- 1999, nr 1, s. 11-12
22. Rodziewicz Jolanta: Początek to nałogowe regulowanie uczuć / Edukacja i Dialog. – 2003, nr 6, s. 68-72
23. Skowronek Piotr: Asertywność gimnazjalisty // Język Polski w Szkole – gimnazjum. – 2000/2001, nr 2, s. 90-93
24. Zubrzycka- Maciąg Teresa: Rozwijanie asertywności u dzieci i młodzieży // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2002, nr 2, s. 38-42