Wydział Informacyjno-
Bibliograficzny
Biblioteka Pedagogiczna w
Ciechanowie
Autyzm
HASŁA: Autyzm
Dziecko autystyczne
Wydawnictwa zwarte
- Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem / pod red. Bogusławy Beaty Kaczmarek i Anety Wojciechowskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2015
- Autyzm wyzwaniem naszych czasów / pod red. Tadeusza Gałkowskiego i Joanny Kossewskiej. – Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2000
- Autyzm : na granicy zrozumienia / red. nauk. Barbara Winczura. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009
- Błeszyński Jacek Radosław: Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju : Skala Oceny Zachowań Autystycznych. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2011
- Błeszyński Jacek Jarosław: Rodzina jako środowisko osób z autyzmem : aspekt wychowawczo-terapeutyczny. – Toruń : Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2005
- Bobkowicz – Lewartowska Lucyna: Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii. – Kraków : „Impuls”, 2005
- Brauner Alfred i Francoise: Dziecko zagubione w rzeczywistości : historia autyzmu od czasów baśni o wróżkach, fikcja literacka i rzeczywistość kliniczna. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1988
- Brauns Axel: Barwne cienie i nietoperze : życie w autystycznym świecie. – Poznań : Media Rodzina, 2009
- Clercq Hilde de: Autyzm od wewnątrz : przewodnik. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna : Fundacja Synapsis, cop. 2007
- Copeland James: Z miłości do Ani : krzyk i wyzwolenie : na podstawie dzienników Jamesa Hodgesa. – Warszawa : Fundacja „Synapsis”, 1995
- Delacato Carl H.: Dziwne, niepojęte : autystyczne dziecko. – Warszawa : Fundacja „Synapsis”, 1995
- Dzieci z zaburzeniami łączonymi : trudne ścieżki rozwoju / red. nauk. Barbara Winczura. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2012
- Emmons Polly Godwin, Anderson Liz Kendry: Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej : zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych. – Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2007
- Frith Uta: Autyzm : wyjaśnienie tajemnicy. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2008
- Gerland Gunilla: Prawdziwy człowiek : osobista opowieść o dorastaniu i edukacji w autyzmie. – Warszawa : Wolters Kluwer, 2015
- Grandin Temple: Myślenie obrazami : oraz inne relacje z mojego życia z autyzmem. – Warszawa : Fundacja „Synapsis” : Fraszka Edukacyjna, 2006
- Howlin Patricia: Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu : praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców. – Kraków : Wydawnictwo Jak, 2010
- Jackson Luke: Świry, dziwadła i zespół Aspergera : przewodnik użytkownika dorastania. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2005
- Jaklewicz Hanna: Autyzm wczesnodziecięcy : diagnoza, przebieg, leczenie. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 1993
- Kaufman Barry Neil: Uwierzyć w cud : prawdziwa historia Robertita. – Warszawa : Fundacja „Synapsis”, 1995
- Kessick Rosemary: Autyzm i dieta : o czym warto wiedzieć. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2010
- Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi / red. nauk. Joanna Kossewska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2009
- Kulturowe i społeczne aspekty niepełnosprawności / red. nauk. Piotr Tomaszewski, Kamilla Bargiel-Matusiewicz, Ewa Pisula. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2015 M 316
- Lundine Vicki, Smith Catherine: Szkolenie zawodowe i planowanie osobistego rozwoju : dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : praktyczne materiały dla szkół. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna : Fundacja Synapsis, cop. 2008
- Maciarz Aleksandra, Drała Dorota: Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera : studium przypadku. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010
- Markiewicz Katarzyna: Charakterystyka zmian w rozwoju umysłowym dzieci autystycznych. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007
- Markiewicz Katarzyna: Możliwości komunikacyjne dzieci autystycznych. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2004
- McCandless Jaquelyn: Dzieci z głodującymi mózgami : przewodnik terapii medycznych dla chorób spektrum autyzmu. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, [2009]
- McClannahan Lynn E., Krantz Patricia J.: Plany aktywności dla dzieci z autyzmem : uczenie samodzielności. – Gdańsk : Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym, 2002
- Młynarska Małgorzata: Autyzm w ujęciu psycholingwistycznym : terapia dyskursywna a teoria umysłu. – Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2008
- Modele zachowań oraz współpraca z dziećmi autystycznymi : poradnik dla rodziców i osób profesjonalnie zajmujących się problemem / pod red. Catherine Maurice. – Warszawa : „Twigger”, 2002
- Olechnowicz Hanna: Wokół autyzmu : fakty, skojarzenia, refleksje. – Warszawa : Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 2004
- Ozonoff Sally, Dawson Geraldine, McPartland James C: Wysokofunkcjonujące dzieci ze spektrum autyzmu : jak sprostać wyzwaniom i pomóc dziecku dobrze się rozwijać : poradnik dla rodziców. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015
- Pisula Ewa: Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010
- Pisula Ewa: Autyzm i przywiązania.- Gdańsk : Wydaw. Psychologiczne, 2003
- Pisula Ewa: Małe dziecko z autyzmem.- Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2005
- Pisula Ewa: Rodzice dzieci z autyzmem.- Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015
- Płacz bez łez : listy rodziców dzieci autystycznych / oprac. Magdalena Grodzka-Gużowska. – Warszawa : Prószyński i S-ka, [2007]
- Pytaj i odpowiadaj : jak być rzecznikiem własnych potrzeb oraz ujawniać swoją diagnozę? : poradnik dla osób ze spektrum autyzmu / pod red. Steven M. Shore’a ; przedm. Temple Grandin ; przekł. Karolina Przewłoka. – Szczecin: Krajowe Towarzystwo Autyzmu. Oddział, 2008
- Randall Peter, Parker Jonathan: Autyzm : jak pomóc rodzinie. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2001
- Raszewska Maria, Kuleczka Waldemar: Muzyka otwiera nam świat : program muzycznych zajęć edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz dzieci z autyzmem.- Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2009 M 376
- Raszewska Maria, Szoć Krystyna: Wzrastajcie z nami, a nie obok nas : program pracy edukacyjno-terapeutycznej dla dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną i dzieci z autyzmem. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010
- Szatmari Peter: Uwięziony umysł : opowieści o ludziach z autyzmem. – Kraków : „Znak”, 2007
- Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem / pod red. nauk. Jacka J. Błeszyńskiego. – Wyd. 2 zm. – Kraków : „Impuls”, 2005
- Tworzyć czy odtwarzać? : rozważania o skutecznym planowaniu pracy z dziećmi oraz z młodzieżą niepełnosprawnymi intelektualnie i z autyzmem. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2009
- Waclaw Wanda: Dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera : praktyczne doświadczenia z codziennej pracy. – Katowice : Śląsk, 2000
- Walczowska-Dutka Maria: Program nauki komunikacji dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005 M 37.01/.08
- Williams Donna: Nikt nigdzie : niezwykła autobiografia autystycznej dziewczyny. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna : we współpr. z Fundacją Synapsis, 2005
- Winczura Barbara: Dziecko z autyzmem : terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008
- „Wsparcie osób z autyzmem II” : podręcznik dobrych praktyk / oprac. Katarzyna Kość-Ryżko. – Warszawa : Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, 2013
- Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem / red. Małgorzata Gambin i Ewa Łukowska ; opieka naukowa Ewa Pisula. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, cop. 2009
- Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem : teoria, metodyka, przykłady / red. nauk. Jacek J. Błeszyński. – Kraków : „Impuls”, 2004
- Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem / pod red. nauk. Ewy Pisuli i Doroty Danielewicz. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005
- Zabłocki Kazimierz Jacek: Autyzm. – Płock : Wydawnictwo Naukowe Novum, 2002
- Zawiślak Beata: Dziecko autystyczne : objawy i wspomaganie : prawdziwa opowieść o Maciusiu. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2015
Artykuły z książek
- Błeszyński Jacek J. : Biologiczne uwarunkowania rozwoju komunikacji – mowy i języka dzieci z całościowymi zaburzeniami w rozwoju: autyzmem i zespołami ze spektrum autyzmu // W: Biomedyczne podstawy logopedii / red. nauk. Stanisław Milewski, Jerzy Kuczkowski, Katarzyna Kaczorowska-Bray. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014. –S. 311-330 M Logopedia
- Chrzanowska Iwona: ASD – autystyczne spektrum zaburzeń jako egzemplifikacja całościowych zaburzeń rozwojowych // W: Chrzanowska Iwona: Pedagogika specjalna : od tradycji do współczesności. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2015.-S. 465-500 M 376
- Cieślicki Wiesław: Wpływ pływania i rehabilitacji w wodzie na rozwój psychomotoryczny dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MDP), z zespołem Downa i autystycznych // W: Dziecko z trudnościami w rozwoju / pod red. nauk. Stanisławy Mihilewicz. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005. –S. 133-142 M 376
- Cieślicki Wiesław: Wpływ rehabilitacji w wodzie na usprawnienie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, zespołem Downa i dzieci z autyzmem // W : Dziecko z zaburzeniami w rozwoju : konteksty diagnostyczne i terapeutyczne / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury. – Kraków : „Impuls”, 2005.- S. 231-241 M 61
- Grządziel Grażyna: Dziecko autystyczne na tle środowiska szkoły ogólnodostępnej bez klas integracyjnych // W: Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną : praca zbiorowa. T. 1, Wybrane problemy osobowości, rodzin i edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną / pod red. Zdzisławy Janiszewskiej-Nieścioruk ; Uniwersytet Zielonogórski w Zielonej Górze. – Kraków : „Impuls”, 2003.- S. 239-248 M 376
- Klonowska – Senderska Iwona, Szafrańska Karina : Psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne wspomaganie rozwoju wysokofunkcjonujących dzieci ze spektrum autyzmu (ASD) : część 2 // W: Medycyna w logopedii : terapia, wspomaganie, wsparcie : trzy drogi – jeden cel / red. nauk. Jacek Jarosław Błeszyński. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2013.- S. 97-111 M Logopedia
- Mihilewicz Stanisława: Teoria rozwoju umysłowego J. Piageta i przetwarzanie informacji u dzieci autystycznych // W: Dziecko z trudnościami w rozwoju / pod red. nauk. Stanisławy Mihilewicz. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005._S. 45-54 M 376
- Pisula Ewa: Dzieci autystyczne // W: Dziecko niepełnosprawne w rodzinie : praca zbiorowa / pod red. Ireny Obuchowskiej.-Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1999.-S. 294-315 M 376
- Pisula Ewa: Czego wciąż nie wiemy o autyzmie? //W: Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej dziecka / pod red. Jarosława Roli i Mariny Zalewskiej. – Warszawa : Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2002. –S. 11-27 M 159.9
- Smith Deborah Deutsch: Spektrum zaburzeń autystycznych //W: Pedagogika specjalna : podręcznik akademicki. 1 / Deborah Deutsch Smith ; red. nauk. Anna Firkowska-Mankiewicz, Grzegorz Szumski. – Warszawa : Wydawnictwo APS ; Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008.-S. 271-305 M 376
- Szafrańska Karina, Klonowska – Senderska Iwona: Psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne wspomaganie rozwoju wysokofunkcjonujących dzieci ze spektrum autyzmu (ASD) : część 1 // W: Medycyna w logopedii : terapia, wspomaganie, wsparcie : trzy drogi – jeden cel / red. nauk. Jacek Jarosław Błeszyński. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2013.- S. 81-96 M Logopedia
- Winczura Barbara: Dziecko z autyzmem // W: Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej, Barbary Winczury i Andrzeja Stawarskiego. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008.-S. 349-373 M 61
- Winczura Barbara: Jak funkcjonuje mózg dzieci z autyzmem? Neurobiologiczne ścieżki zaburzeń autystycznych // W: Dziecko chore : zagadnienia biopsychiczne i pedagogiczne / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2007.-S. 285-298 M 61
Artykuły z czasopism
- Appelt Katarzyna: Autyzm u dzieci // Edukacja i Dialog.- 2000, nr 4, s. 40-41
- Barłóg Krystyna: Dziecko autystyczne w klasie szkolnej // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne.- 2001, nr 8/9, s. 26-28
- Bąk – Średnicka Anna: Blaski indywidualnego nauczania ucznia dotkniętego autyzmem // Języki Obce w Szkole.- 2011, nr 4,s. 75-80
- Biadosiewicz Małgorzata: Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera // Szkoła Specjalna.- 2001, nr 2, s. 91-95
- Błaszczyk Sylwia: Funkcjonowanie psychospołeczne rodziców i rodzeństwa dziecka autystycznego // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2008, nr 3, s. 40-44
- Błeszyński Jacek: Wielokierunkowe podejście do diagnozy i wspomagania osób z autyzmem (optymalizacja) // Szkoła Specjalna.- 2009, nr 1, s. 18-24
- Błotnicka Małgorzata: Dziecko autystyczne jest jak przybysz z innej planety // Psychologia w szkole.- 2005, nr 1, s. 79-91
- Fostiak Danuta: Ruch środkiem terapii dzieci autystycznych // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne.- 1998, nr 5, s. 214-215
- Dubis Anna: Autyzm czy nie autyzm? // Edukacja i Dialog.- 2005, nr 7, s. 24-29
- Gelleta – Mac Izabela: Dzieci z autyzmem // Wychowanie w Przedszkolu.- 2008, nr 4, s. 36-39
- Gelleta – Mac Izabela: Zaburzenia psychiczne u dzieci w wieku przedszkolnym. Autyzm. Zespół Aspergera // Wychowanie w Przedszkolu.- 2009, nr 5, s. 16-20
- Gołaska Paulina, Nowotnik Anna: Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 1, s. 23-27
- Gołaska Paulina: Zaburzenia ze spektrum autyzmu – przegląd teorii // Remedium.- 2011, nr 10, s. 6-7
- Górecka Marzena, Hanć Tomasz: Biologiczne uwarunkowania autyzmu // Remedium.- 2010, nr 2, s. 24-25
- Gumińska Natalia: Podróż w głąb autyzmu // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 11, s. 60-64
- Jędrzejczyk Iwona: Klub dla osób z autyzmem // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2009, nr 9, s. 54-56
- Klama Ramona: Praca z dzieckiem autystycznym // Wychowanie w Przedszkolu.- 2000, nr 9, s. 554-555
- Kosior Edyta: Szkoła wobec potrzeb dziecka z zespołem Aspergera – z perspektywy doświadczeń nauczyciela-terapeuty // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 3, s. 204-217
- Krasiejko Izabela: Uczeń z autyzmem w publicznej szkole masowej // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2008, nr 5, s. 30-36
- Kruk-Lasocka Joanna: Autyzm a oligofrenia // Szkoła Specjalna.- 1994, nr 4, s. 195-200
- Ławicka Joanna: Koncepcja diagnozy rozwojowej w terapii dzieci z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami // Szkoła Specjalna.- 2007, nr 4, s. 295-305
- Łoskot Małgorzata: Przedszkolak ze spektrum autyzmu // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 2, s. 15-19
- Łoskot Małgorzata: Uczeń ze spektrum autyzmu w klasach I – III // Życie Szkoły.- 2018, nr 1, s. 22-26
- Maciejewski Gabriel: Świat w rozbitym lustrze // Charaktery.- 2006, nr 6, s. 66-68
- Małowska Malwina: Oznaki zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci // Remedium.- 2017, nr 7-8, s. 34-35
- Marczak Janina: Dzieci autystyczne // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 1994, nr 9, s. 22-24
- Marczewska Elżbieta: Wsparcie rodziny dziecka z autyzmem w systemie edukacji // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2016, nr 3, s. 32-37
- Mazur Agnieszka: Zaburzenia autystyczne u dziecka wyzwaniem w pracy nauczyciela // Nauczanie Początkowe.- 2009/2010, nr 1, s. 62-68
- Miłkowska Grażyna: Autyzm znany czy nieznany // Szkoła Specjalna.- 1990, nr 2/3, nr 83-89
- Minczakiewicz Elżbieta: Rozwój umiejętności komunikacyjnych dzieci autystycznych // Szkoła Specjalna.- 1998, nr 2, s. 67-74
- Opatowicz Dorota: Twórczość plastyczna jako środek budowania kontaktu i komunikacji z dzieckiem autystycznym // Edukacja. – 2009, nr 3, s. 104-109
- Patyk Katarzyna: Dziecko autystyczne. Metody i formy pracy w szkole // Nowa Szkoła.- 2009, nr 5, s. 45-53
- Patyk Katarzyna: Jak przygotować dziecko autystyczne do nauki szkolnej // Edukacja i Dialog.- 2010, nr 1-2, s. 72-76
- Patyk Katarzyna: Metody i formy pracy z uczniem autystycznym // Nowa Szkoła.- 2012, nr 2, s. 19-28
- Patyk Katarzyna: Rodzice dzieci autystycznych wobec sytuacji trudnych // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2009, nr 7, s. 34-42
- Patyk Katarzyna: Wykorzystanie profilu psychoedukacyjnego Pep – R Schoplera w paktyce szkolnej – zasady procesu badawczego dziecka z autyzmem i przydatne wskazówki // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 4, s. 293-301. Bibliogr.
- Pawłowska Halina: Właściwości mowy w autyzmie wczesnodziecięcym (na przykładzie wypowiedzi 8- letniego chłopca) // Szkoła Specjalna.- 1999, nr 1, s. 40-46
- Pawłowska Halina: Zagadnienia mowy w autyzmie wczesnodziecięcym // Szkoła Specjalna.- 1997, nr 2, s. 67-70
- Pawłowska –Jaroń Halina: Percepcja sytuacji społecznego komunikowania się przez dziecko autystyczne // Szkoła Specjalna. – 2004, nr 3, s. 221-226
- Pągowska Marta: Świadomość zespołu wypalenia zawodowego u nauczycieli dzieci autystycznych // Szkoła Specjalna. – 2012, nr 3, s. 175-183
- Perzanowski Tadeusz: Najczęstsze błędy w postępowaniu z rodzicami dzieci autystycznych // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2013, nr 5, s. 27-31
- Pieróg Marta: Zabawy dziecka autystycznego // Edukacja i Dialog.- 2005, nr 7, s. 30-34
- Pisula Ewa: Zaburzenia autystyczne u dzieci // Nowa Szkoła.- 1992, nr 7, s. 409-412
- Połeć Iwona: Doświadczenia rodzeństwa osób autystycznych // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2015, nr 8, s. 40-47
- Prędka – Pawlun Ewelina: Ćwiczenia dla dzieci autystycznych – metoda krakowska // Remedium.- 2017, nr 7-8, s. 36-38
- Prędka – Pawlun Ewelina: Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi – różne techniki terapeutyczne. Cz. 1 // Remedium. – 2016, nr 6, s. 18-19
- Prędka – Pawlun Ewelina: Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi – różne techniki terapeutyczne. Cz. 2 // Remedium. – 2016, nr 7/8, s. 30-31
- Rafalska- Kawalec Jadwiga: Możliwość edukacji. Autyzm u dzieci z małych środowisk // Życie Szkoły.- 2005, nr 10, s. 21-24
- Rubiniec Jolanta: Dziecko z autyzmem- szansa w ,,Intens Word” // Edukacja i Dialog. – 2015, nr 3/4, s. 44-47
- Rynkiewicz Agnieszka: Mocne strony autyzmu. Zespół Aspergera // Edukacja i Dialog.- 2009, nr 2, s. 52-56
- Rynkiewicz Agnieszka: Zespół Aspergera i wysokofunkcjonujący autyzm. Inny mózg, inny umysł // Edukacja i Dialog.- 2009, nr 6, s. 20-25
- Słomińska Dominika: Podstawy terapii i edukacji dzieci z autyzmem // Życie Szkoły.- 2003, nr 6, s. 328-332
- Stopyta Sawrina: Motyl uwięziony w ciemnościach // Psychologia w Szkole.- 2008, nr 1, s. 143-147
- Terlecka Wanda: Edukacyjna i terapeutyczna filozofia Bruno Bettelheima // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 1994, nr 1, s. 36-41
- Turner Mark: Neurony i roboty kontra autyzm // Charaktery.- 2008, nr 9, s. 68-71
- Waligówska Anna, Waligórski Michał: Autyzm. Czy wszystko o nim wiemy // Psychologia w Szkole.- 2011, nr 3, s. 134-140
- Wiechuła – Napiórkowska Beata: Uczeń autystyczny na lekcji języka obcego // Języki Obce w Szkole.- 2010, nr 3, s. 94-97
- Winczura Barbara: Z badan nad inteligencją i zdolnościami dzieci autystycznych // Szkoła Specjalna.- 2000, nr 5, s. 235-241
- Zając Izabela, Grabara Małgorzata, Pucher Jadwiga: Hipoterapia w usprawnianiu dzieci autystycznych // Wychowanie Fizyczne i Zdrowie.- 2002, nr 11, s. 8-10
- Zawidniak Nina: Dziecko z autyzmem w grupie integracyjnej // Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s. 30-36