Wydział Informacyjno – Bibliograficzny
Biblioteka Pedagogiczna w
Ciechanowie
COACHING, TUTORING SZKOLNY
HASŁO : MENTORING
Wydawnictwa zwarte
1.Coaching : teoria, praktyka, studia przypadków / pod red. Małgorzaty Sidor-Rządkowskiej. – Kraków : Wolters Kluwer Polska, 2009. M 65
2. Kordziński Jarosław : Nauczyciel, trener, coach.- Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2013 M 371.1
3. Kupaj Lilianna, Krysa Wiesława: Kompetencje coachingowe nauczycieli : jak rozwijać potencjał ucznia w szkole.- Warszawa : Wolters Kluwer, 2014 M 371.1
4. Law Ho: Psychologia coachingu.- Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010 M 159.9
5. Pawlak Agnieszka : Tutoring dziecięcy w procesie nauczania – uczenia się dzieci siedmioletnich i ośmioletnich. – Lublin : Wydaw. UMCS, 2009. M 372.4
6. Rogers Jenny:Coaching.- Sopot: Gdańskie Wydawnictwo psychologiczne, 2017 M 65
7. Sarnat- Ciastko Adrianna: Tutoring w polskiej szkole. – Warszawa: Difin, 2015 M 37.01/.08
Artykuły z książek
1. Fryszkiwicz Małgorzata : Coaching w biznesie // W : Człowiek w środowisku pracy / pod red. Grażyny E. Kwiatkowskiej i Anny Siudem. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2011.- S.159-169 M 33
2. Siudem Ireneusz : Psychologiczny wymiar coachingu // W : Człowiek w środowisku pracy / pod red. Grażyny E. Kwiatkowskiej i Anny Siudem. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2011.- S. 149-157 M 33
Artykuły z czasopism
1. Appelt Karolina, Matejczuk Joanna : Tutoring rówieśniczy : stara metoda na nowa odkrywana // Psychologia w Szkole.- 2014, nr 1, s. 21-30
2. Bojarska Lucyna : Tutoring w szkole // Dyrektor Szkoły.- 2012, nr 12, s. 54, 56-60
3. Brzeziński Artur : Coaching uczenia się, czy pomysł na zaangażowanych uczniów // Dyrektor Szkoły.- 2013, nr 9, s. 60-62
4. Czerka – Fortuna Eliza : Mentoring formalny jako narzędzie rozwijania strategii w środowisku szkolnym // Edukacja i Dialog.- 2011, nr 11/12, s. 44-47
5. Dziubińska – Starska Anna : Dokąd i po co zmierzasz ? Tutoring // Edukacja i Dialog.- 2014, nr 7-8, s. 23
6. Filipczyk Jolanta : Coachingowy styl kierowania // Dyrektor Szkoły.- 2011, nr 3, s. 18-22
7. Konaszewski Karol, Chańko Anna : Coaching społeczny w pracy z młodzieżą zagrożoną nieprzystosowaniem // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2014, nr 3, s. 24-28
8. Kordziński Jarosław : Dyrektor szkoły jako coach // Dyrektor Szkoły.- 2013, nr 4, s. 24-26
9. Kozielska Joanna: Coaching jako metoda pracy pedagogów i nauczycieli // Remedium.- 2016, nr 7/8, s. 46-48
10. Nerwińska Elżbieta : Tutoring w szkole jako ważna praktyka zmiany edukacyjnej // Meritum. -2010, nr 3, s. 49-56
11. Marchow Marta : Tutoring rówieśniczy w edukacji elementarnej // Remedium.- 2014, nr 1, s. 1-4
12. Mysior Radosław : Tutoring rówieśniczy – nowa jakość edukacyjna // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2014, nr 4, s. 11-16
13. Parzeniowska Justyna, Serkowska Wiesława : Coaching – nowe słowo na określenie znanej metody // Edukacja i Dialog.- 2005, nr 8, s. 62-67
14. Pawlak Agnieszka : Jak wykorzystać zjawisko tutoringu dziecięcego ? // Nowa Szkoła.- 2007, nr 3, s. 29-34
15. Peczko Benedykt K. : Coaching a psychoterapia – podobieństwa i różnice // Remedium.- 2011, nr 2, s. 22-23
16. Pokrzycka Lidia : Coaching w pracy nauczyciela // Nowa Szkoła.- 2012, nr 10, s. 46-49
17. Rowicka Agmieszka: Rozwój talentów wychowanków metodą tutoringu // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2015, nr 4, s. 28-40
18. Rowicka Agnieszka : Tutoring akademicki // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2014, nr 4, s. 3-10
19. Sajdera Jolanta : Nauczanie nieformalne : Tutoring jako jedna z form strategii edukacyjnej nauczyciela // Nowa Szkoła.- 2005, nr 4, s. 23-26
20. Sarnat – Ciastko Adrianna: Komunikacja w tutoringu szkolnym z perspektywy edukacyjnej analizy transakcyjnej // Język polski w liceum.- 2016/2017, nr 1, s. 38-50
21. Sarnat – Ciastko Adrianna , Budzyński Mariusz : Osobisty opiekun ucznia // Psychologia w Szkole.- 2012, nr 1,s . 131-139
22. Sawiński Julian Piotr : Tutoring w szkole czy dobre doradztwo ? // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2014, nr 4, s. 16-19
23. Sidor – Rządkowska Małgorzata : Coaching i mentoring – pożyteczna metoda // Dyrektor Szkoły.- 2014, nr 10, s. 31-34
24. Sidor – Rządkowska Małgorzata : Coaching i mentoring – wspieranie rozwoju zawodowego // Dyrektor Szkoły.- 2014, nr 11, s. 22-24
25. Sidor- Rządkowska Małgorzata : Coaching jako forma wsparcia rozwoju uczniów // Dyrektor Szkoły.- 2014, nr 12, s. 28-31
26. Sidor – Rządkowska Małgorzata : Coaching jako wsparcie przywództwa // Dyrektor Szkoły.- 2016, nr 8, s. 78-80,82
27. Sitko Maria : Tutoring szansą dla systemu edukacji // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2011, nr 4, s. 27-32
28. Wasilewska Jolanta: Tutoring jako skuteczne narzędzie edukacji // Dyrektor Szkoły.- 2015, nr 54-56
29. Zając Aleksandra : Tutoring i dziecko // Remedium.- 2013, nr 12, s. 6-7
30. Żukowska Joanna, Marciniak Beata : Zastosowanie coachingu i narzędzi coachingowych w oświeca : lekcja 4 rok szkolny 2012/2013 // Dyrektor Szkoły.- 2013, nr 1, s. 29-36