Neurodydaktyka

Wydział Informacyjno- Bibliograficzny

Biblioteka Pedagogiczna

w Ciechanowie

Neurodydaktyka

Hasło: Mózg – fizjologia

         Nauczanie – metody

Wydawnictwa zwarte

  1. Blakemore Sarah-Jayne: Jak uczy się mózg. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2008  
  2. Boleyn-Fitzgerald, Miriam: Obrazy naszego umysłu. – Katowice : Wydawnictwo Sonia Draga, 2010
  3. Dryden Gordon: Rewolucja w uczeniu. – Poznań : Moderski i S-ka, 2000  
  4. Żylińska Marzena: Neurodydaktyka : nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2013

Artykuły z czasopism

  1. Humięcka Beata:   Metody, które wspomagają naukę   // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 1, s. 46-50
  2. Jakubiec Anna: Jak rozwijać mózg // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 2, s. 10-11
  3. Jurkiewicz Ewa: Neurodydaktyka: motywacja, koncentracja i substancje szczęścia // Życie Szkoły. – 2012, nr 2, s. 4-5
  4. Kaczmarzyk Marek, Francikowski Jacek, Kopeć Dorota: Neurodydaktyka: czy wiedza o mózgu nas zmienia? // Biologia w Szkole. -2011 , nr 5, s. 5-12
  5. Kubala-Kulpińska Aleksandra: Tajemnice ludzkiego mózgu, czyli słów kilka i neurodydaktyce //   Szkoły. – 2014, nr 8, s. 8-11
  6. Petlák Erich: Neuropedagogika i neurodydaktyka a nauczanie // Wszystko dla Szkoły. – 2008, nr 11, s. 12-13
  7. Pilarska Paula: Neuronauki i wychowanie // Psychologia w Szkole.- 2015, nr 1, s. 24-31
  8. Sawiński Julian Piotr:   Czy zakres zmian w naszych szkołach jest wystarczający? // Dyrektor Szkoły. – 2005, nr 7/8, s. 111-114
  9. Sawiński Julian Piotr: Edukacja wykorzystująca zasady neurodydaktyki   // Geografia w Szkole. – 2012, nr 2, s. 4-6
  10. Sawiński Julian Piotr:   Jak zbliżyć się do neurodydaktyki? (scenariusz szkolenia nauczycieli) // Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 1, s. 9-12
  11. Sawiński Julian Piotr:   Zasady neurodydaktyki, czyli jak zrozumieć pracę ludzkiego mózgu. Cz. 1 // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 11, dod. ,, Akademia Zarządzania Dyrektora Szkoły”, s. 39-42, 44-46
  12. Sawiński Julian Piotr: Zasady neurodydaktyki, czyli jak zrozumieć pracę ludzkiego mózgu. Cz. 2 // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 12, dod. ,, Akademia Zarządzania Dyrektora Szkoły”, s. 37-44
  13. Żylińska Marzena: Bez przyjemności nie ma nauki // Psychologia w Szkole. – 2012, nr 3, s. 44-54
  14. Żylińska Marzena: Dlaczego neurodydaktyka? // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 3, s. 44-53
  15. Żylińska Marzena: Dlaczego ściągi są lepsze od zeszytów ćwiczeń // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 4, s. 84-94
  16. Żylińska Marzena: Mózg idzie do szkoły i … się nudzi // Życie Szkoły. – 2014, nr 5, s. 6-8
  17. Żylińska Marzena: Mózg ucznia to miejsce pracy nauczyciela // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 2, s. 4-12
  18. Żylińska Marzena: Mózg uczy się, gdy chce // Psychologia w Szkole. – 2012, nr 2, s. 90-99
  19. Żylińska Marzena: Neurodydaktyka, czyli o tym, co wspiera, a co hamuje naturalne procesy uczenia się // Meritum. – 2014, nr 3, s. 2-10
  20. Żylińska Marzena: Szkoła przyszłości. Rewolucja w szkole! Uwolnić potencjał umysłu // Edukacja i Dialog. – 2011, nr 3/4, s. 70-71
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót