Wydział Informacyjno-
Bibliograficzny
Biblioteka Pedagogiczna w
Ciechanowie
Uczeń dyslektyczny i dysgraficzny w szkole
HASŁO: DYSLEKSJA I DYSGRAFIA
Wydawnictwa zwarte
1. Baumer Bernice H.: Jak dyslektyczne dziecko nauczyć czytania : wypróbowana metoda dla rodziców i nauczycieli. – Warszawa : Klub dla Ciebie – Bauer-Weltbild Media, cop. 2007 M 372.4
2. Bogdanowicz Katarzyna Maria: Dysleksja a nauczanie języków obcych : przewodnik dla nauczycieli i rodziców uczniów z dysleksją.- Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2011 M 372.4
3. Bogdanowicz Marta: Ryzyko dysleksji : problem i diagnozowanie. – Gdańsk : „Harmonia”, 2002 M 372.4
4. Bogdanowicz Marta: Ryzyko specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu : dysleksji, dysortografii i dysgrafii : Skala Ryzyka Dysleksji wraz z normami dla klas I i II. – Gdańsk : Harmonia, 2011 M 372.4
5. Bogdanowicz Marta, Adryjanek Anna, Rożyńska Małgorzata: Uczeń z dysleksją w domu : poradnik nie tylko dla rodziców. – Gdynia : Wydawnictwo Pedagogiczne Operon, 2014 M 372.4
6. Bogdanowicz Marta, Adryjanek Anna: Uczeń z dysleksją w szkole : poradnik nie tylko dla polonistów. – Gdynia : „Operon”, 2004 M 372.4
7. Butkiewicz Anna, Bogdanowicz Katarzyna: Dyslexia in the English classroom : techniki nauczania języka angielskiego uczniów z dysleksją. – Gdańsk : „Harmonia”, 2004 M 372.881.1
8. Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu : poradnik metodyczny do terapii dzieci dyslektycznych / Krystyna Grabałowska [et al.]. – Wyd. 2 popr. i uzup. – Toruń : Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa „Dom Organizatora”, 1995 M 376
9. Dawid Dorota: Rozwijanie kreatywności uczniów dyslektycznych na lekcjach języka polskiego w klasach IV-VI szkoły podstawowej. – Kraków : „Impuls”, 2004 M 372.881.116.21
10. Davis Ronald D., Braun Eldon M.: Dar dysleksji : dlaczego niektórzy zdolni ludzie nie umieją czytać i jak mogą się nauczyć. – Poznań : Zysk i S-ka. Wydaw, cop. 2001 M 372.4
11. Davis Ronald D., Braun Eldon M.: Dar uczenia się : sprawdzona nowa metoda korekcji ADD, problemów z matematyką i pisaniem odręcznym. – Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2006 M 372.4
12. Diagnoza dysleksji / red. Barbara Kaja. – Bydgoszcz : Wydaw. Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2003 M 372.4
13. Diagnoza dysleksji : najważniejsze problemy / pod red. Grażyny Krasowicz-Kupis. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2009 M 372.4
14. Dyrda Jolanta: Style uczenia się dzieci dyslektycznych a wymagania poznawcze szkoły. – Gdańsk : Wydaw. Uniwersytetu Gdańskiego, 2004 M 372.4
15. Dysleksja : problem znany czy nieznany? / red. Małgorzata Kostka-Szymańska, Grażyna Krasowicz-Kupis. – Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007 M 372.4
16. Dysleksja rozwojowa : perspektywa psychologiczna : praca zbiorowa / pod red. Grażyny Krasowicz-Kupis. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2006 M 372.4
17. Dysleksja w kontekście nauczania języków obcych / pod red. Marty Bogdanowicz i Marioli Smoleń. – Gdańsk : „Harmonia”, 2004 M 372.881.1
18. Gąsowska Teresa, Pietrzak-Stępkowska Zofia: Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1994 M 372.4
19. Górniewicz Ewa: Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 1998 M 372.4
20. Jak przezwyciężać trudności w nauce? : przewodnik dla nauczycieli i rodziców : praca zbiorowa / pod red. Alicji Giermakowskiej i Anety Jałowieckiej. – Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP, 2008 M 372.4
21. Jastrząb Jadwiga: Usprawnienia funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci dyslektycznych. – Warszawa : Centralny Ośrodek Metodyczny Poradnictwa Wychowawczo-Zawodowego MEN, 1990 M 372.4
22. Jurek Anna: Kształcenie umiejętności ortograficznych uczniów z dysleksją. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2008 M 372.4
23. Kamińska Dominika, Ślęzak-Stachulak Alicja: Dobasoli do kanuka : ćwiczenia czytania pseudowyrazów dla dzieci z dysleksją. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2011 M 372.4
24. Klim – Klimaszewska Anna: Praca z dzieckiem ryzyka dysleksji i dysgrafii na zajęciach terapeutycznych w przedszkolu. – Warszawa : Instytut Wydawniczy Erica, 2015 M 372.4
25. Korendo Marta: Terapia dzieci zagrożonych dysleksją : stymulacja lewej półkuli mózgu. – Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, cop. 2009 M 372.4
26. Krasowicz-Kupis Grażyna: Psychologia dysleksji. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008 M 372.4
27. Lipowska Małgorzata: Dysleksja i ADHD : współwystępujące zaburzenia rozwoju : neuropsychologiczna analiza pamięci. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2011 M 159.9
28. Łockiewicz Marta, Bogdanowicz Katarzyna Marta: Dysleksja u osób dorosłych. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2013 M 372.4
29. Makarewicz Renata: Dysleksja w opinii językoznawcy : składnia zdania w wypowiedziach pisemnych uczniów dyslektycznych. – Olsztyn : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2006 M 372.4
30. Małasiewicz Alicja: Wprawki w czytaniu sylabowym : dla uczniów z dysleksją i nie tylko. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2009 M 372.4
31. Mickiewicz Janina: Jedynka z ortografii? : rozpoznawanie dysleksji, dysortografii i dysgrafii w starszym wieku szkolnym. – Toruń : Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa „Dom Organizatora”, 2002 M 372.4
32. Odowska-Szlachcic Bożena, Mierzejewska Beata: Wzrok i słuch : zmysły wiodące w uczeniu się w aspekcie integracji sensorycznej. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2013 M 372.4
33. Pomirska Zofia: Wokół czytania : proces czytania i jego zaburzenia oraz drogi do efektywnego czytania. – Warszawa : Difin, 2011 M 372.4
34. Raymond Sally: Jak pomóc dzieciom radzić sobie z dysleksją : poradnik dla rodziców. – Kielce : „Jedność”, 2004 M 372.4
35. Reid Gavin: Dysleksja. – Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2005 M 372.4
36. Reid Gavin, Green Shannon: 100 i więcej pomysłów, jak pomóc dziecku z dysleksją. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2015 M 372.4
37. Rentflejsz-Kuczyk Amelia: Jak pomóc dzieciom dyslektycznym? : poradnik dla nauczycieli i rodziców. – Warszawa : Wydawnictwo Juka, 1999 M 372.4
38. Rodzinne, edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju / pod red. nauk. Marty Bogdanowicz i Małgorzaty Lipowskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” ; Gdańsk : Uniwersytet Gdański, 2008 M 37.018.1
39. Sazon-Brykajło Janina Jolanta: Trudności dzieci w posługiwaniu się kodem językowym : metody terapii. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009 M 372.4
40. Suwalska Elżbieta: Ćwiczenia w terapii dysleksji i dysortografii dla uczniów klas IV-VI : CH-H. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015 M 372.4
41. Suwalska Elżbieta: Ćwiczenia w terapii dysleksji i dysortografii dla uczniów klas IV-VI : Ó-U. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015 M 372.4
42. Suwalska Elżbieta: Ćwiczenia w terapii dysleksji i dysortografii dla uczniów klas IV-VI : RZ-Ż. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015 M 372.4
43. Suwalska Elżbieta: Ćwiczenia w terapii dysleksji i dysortografii dla uczniów klas IV-VI : zmiękczenia. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015 M 372.4
44. Szymankiewicz Elżbieta: Dyslektyczne ucho : zbiór ćwiczeń stymulujących rozwój percepcji słuchowej nie tylko dla uczniów z dysleksją : książka dla nauczyciela. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2009 M 372.4
45. Tońska-Szyfelbein Anna: Chodzą słuchy czyli Ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową : dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej oraz uczniów gimnazjum. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2009 M 372.4
46. Toroń Barbara: Sytuacja społeczna młodzieży szkolnej z parcjalnymi zaburzeniami rozwoju. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2007 M 316
47. Waszkiewicz Elżbieta: Zestaw ćwiczeń do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci przedszkolnych. Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci dyslektycznych / Jadwiga Jastrząb. Gry i zabawy w terapii pedagogicznej. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN, 2002 M 376
48. Wiatrowska Leokadia: Pokonywanie trudności w uczeniu się dzieci z dysleksją. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2013 M 372.4
49. Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji / pod red. Anety Rudzińskiej-Rogoży. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011 M 372.4
50. Wypych Agnieszka: Wspieranie werbalnego rozwoju dziecka w oparciu o eksperymenty językowe, tropy stylistyczne i dobrą literaturę : ćwiczenia terapeutyczne. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2008 M 372.4
51. Zakrzewska Barbara: Kombinatoryka wyrazowa : spostrzegaj, pomyśl, działaj. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010 M 372.4
52. Zakrzewska Barbara: Kombinatoryka zdaniowa : pomyśl – działaj – sprawdź. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2011 M 372.4
Artykuły z książek
1. Chwastniewska Danuta: Zaburzenia emocjonalno-motywacyjne u ucznia z dysleksją //W: Psychospołeczne problemy rozwoju dziecka : aspekty diagnostyczne i terapeutyczne / pod red. Aliny Czapigi. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2004.-S. 364-372 M 159.9
2. Jaklewicz. Hanna: Specyficzne zaburzenia w rozwoju umiejętności szkolnych // W: Psychiatria dzieci i młodzieży / pod red. Ireny Namysłowskiej. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2005. –S. 186-192 M 61
3. Leszczawska Maria: Neuropsychologiczna terapia dysleksji rozwojowej. Stymulowanie półkul mózgowych // W: Psychospołeczne problemy rozwoju dziecka : aspekty diagnostyczne i terapeutyczne / pod red. Aliny Czapigi. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2004. –S. 373-386 M 159.9
4. Pusz Sławomira: Pomoc uczniom z dysleksją w przezwyciężaniu trudności szkolnych // W: Opieka i pomoc społeczna wobec wyzwań współczesności / pod red. Wiesławy Walc, Beaty Szluz, Izabeli Marczykowskiej. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2008. –S. 181-189 M 35/36
5. Wysocka Ewa: Diagnoza dysleksji rozwojowej jako podstawa prognozy trudności w uczeniu się – model psychopedagogiczny // W: Jarosz Ewa, Wysocka Ewa: Diagnoza psychopedagogiczna : podstawowe problemy i rozwiązania. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2006.-S. 225-280 M 159.9
Artykuły z czasopism
1. Ambrożuk Katarzyna: Uczeń dyslektyczny na lekcjach języka angielskiego // Języki Obce w Szkole. Angielski. Francuski. Niemiecki. Łacina. – 2010, nr 3, s. 97-101
2. Bentkowski Piotr: Poczucie kontroli u osób z dysleksją // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2004, nr 5, s. 29-32
3. Bieleń Barbara: Diagnoza i ocena w profilaktyce dysleksji // Wychowanie w Przedszkolu.- 2004, nr 9, s. 20-25
4. Bocheńska Magdalena: Ryzyko dysleksji // Życie Szkoły.- 2005, nr 9, s. 41-47
5. Bogdanowicz Katarzyna: Dyslektycy pod szczególną opieką // Psychologia w Szkole.- 2006, nr 1, s. 77-85
6. Bogdanowicz Katarzyna: Dysleksja a nauczanie języków obcych // Psychologia w Szkole.- 2005, nr 2, s. 81-93
7. Bogdanowicz Katarzyna: Dysleksja a nauczanie języków obcych : Cz. II. Jak zorganizować pracę z uczniem dyslektycznym // Psychologia w Szkole. – 2005, nr 4, s.111-122.
8. Brągiel Ewa: Praca z uczniem dyslektycznym na lekcjach języka obcego // Języki Obce w Szkole. -2004, nr 1, s. 19-25
9. Brzezińska Anna: Ocena ryzyka dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym przez rodziców i jej uwarunkowania // Edukacja.- 2004, nr 4, s. 39-55
10. Bulińska Kinga: Dysleksja i ruch // Życie Szkoły.- 2006, nr 4, s. 38-40
11. Chmurzyński Bogusław: Mnemotechniki w terapii dysortografii // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2001, nr 10, s. 34-39
12. Cieszyńska Jagoda: Dysleksja jako problem linearnych przekształceń // Polonistyka. – 2009, nr 8, s. 18-22
13. Cieślińska Justyna:Trudności emocjonalne dzieci dyslektycznych – metody wsparcia // Życie Szkoły. – 2015, nr 6, s. 26-29
14. Dąbrowska Anna: Komputerowe wspomaganie osób z dysleksją na świecie i w Polsce // Szkoła Specjalna.- 2002, nr 4, s. 229-235
15. Dąbrowska Małgorzata: O dysleksji // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2001, nr 1, s. 35-40
16. Demczuk Barbara: Metody treningowe dla dyslektyków // Edukacja i Dialog.- 2004, nr 1, s. 65-68
17. Dickson Renata: Ryzyko dysleksji // Edukacja i Dialog.- 2003, nr 7, s. 42-46
18. Dobrołowicz Justyna: Dysleksja czyli specyficzne trudności w pisaniu i czytaniu // Język Polski w Szkole dla klas IV-VI. – 2001/2002, nr 1, s. 7-13.
19. Drozdowska Małgorzata: Multimedialne potyczki z dysleksją// Życie Szkoły. – 2012, nr 9, s. 12-14
20. Frączak Irena: Dziecko dyslektyczne w klasie szkolnej // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2003, nr 7, s. 46-47
21. Frączak Irena: Kilka wskazówek do pracy z dyslektykami // Edukacja i Dialog.- 2004, nr 1, s.68-70
22. Gadomska Elżbieta: Metodyczny wymiar postępowania terapeutycznego w zakresie usprawniania dysfunkcji rozwojowych dziecka dyslektycznego // Meritum.- 2006, nr 1, s. 28-30
23. Gibas Edyta: Jak pracować z dzieckiem dyslektycznym? // Życie Szkoły.- 2002, nr 7, s. 430-433
24. Glinka Anna Magdalena: Moja praca z dzieckiem ryzyka dysleksji // Życie Szkoły.- 2007, nr 3, s. 38-42
25. Ilska Paulina: Zrozumieć, czego uczniowie nie rozumieją – o dysleksji rozwojowej // Remedium.- 2016, nr 7/8, s. 32-33
26. Iskierka – Kasperek Ewa: problemy uczniów z dysleksją // Psychologia w Szkole.-2010, nr 2, s. 101-108
27. Jałowiecka Aneta: O dysleksji… optymistycznie // Nauczanie Początkowe.- 2008/2009, nr 2, s. 29-36
28. Jałowiecka Aneta: Specjalne potrzeby edukacyjne do kwadratu, czyli o poszukiwaniu zdolności twórczych uczniów z dysleksją // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 48-58
29. Jałowiecka Aneta: W trosce o bezpieczeństwo emocjonalne uczniów dyslektycznych.// Nauczanie Początkowe 2008/2009, nr 3, s. 46-57
30. Jałowiecka Aneta: Znaczenie współudziału rodziców w terapii dziecka z dysleksją // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 2, s. 54-60
31. Jankowska Mariola: Trudności uczniów w pisaniu i czytaniu // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2001, nr 10, s. 19-23
32. Jaworowska Ewa: Uczniowie z dysgrafią // Życie Szkoły.- 2001, nr 4, s. 244-248
33. Jędryszek – Geisler Aleksandra: Uczeń z dysgrafią // Życie Szkoły. – 2010, nr 9, s. 39-41
34. Kańtoch Barbara: Praca korekcyjno – kompensacyjna z dziećmi dyslektycznymi // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2000, nr 1, s. 35-36
35. Korendo Marta: Dysleksja-problem cywilizacyjny // Polonistyka.-2009, nr 8, s. 51-53
36. Korendo Marta: Dysleksja zostaje na całe życie // Życie Szkoły. – 2013, nr 3, s. 4-7
37. Kowalińska Barbara: Dysleksja u dzieci // Dyrektor Szkoły.- 2007, nr 4, s. 35-37
38. Kozienko-Szczerbak Marta: Uczeń dyslektyczny wobec lektur szkolnych // Język Polski w Szkole dla klas IV-VI 2008/2009, nr 3, s. 33-42
39. Krasowicz- Kupis Grażyna: Zaburzenia rozwoju językowego a dysleksja // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 85-94
40. Lipińska Katarzyna: Dysleksja u dzieci uzdolnionych muzycznie // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 2, s. 100-106. – Bibliogr.
41. Łapińska Elżbieta, Opalińska Mirosława: Jak pracować z dzieckiem dyslektycznym? // Nauczanie Początkowe.- 2003/2004, nr 3, s. 58-67
42. Łyżwa Anna: Funkcjonowanie dziecka dyslektycznego w klasie szkolnej // Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 3, s. 55-57
43. Maciarz Aleksandra, Dutka Ewa: Społeczne przystosowanie dzieci z ryzykiem dysleksji w klasach I- III // Szkoła Specjalna. – 2000 nr 5 s. 227-234
44. Matysek Ewa: Dysfunkcje u dzieci – jak je rozpoznawać i jak im zaradzić ? // Język Polski w Szkole dla klas IV-VI. – 2004/2005, nr 4, s. 96-101. – Bibliogr
45. Mroczek Dorota, Podsiadło Ewa: Dysleksja w praktyce szkolnej // Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 3, s. 50-54
46. Odowska- Szlachcic Bożena: Znaczenie diagnozy // Życie Szkoły. – 2007, nr 7, s. 44-49
47. Paszkiewicz Aneta: Sposoby pracy z uczniami z dysleksją // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2011, nr 5, s. 50-56
48. Pawlak Agnieszka: Mamy epidemie dyslektyczną? // Nowa Szkoła.- 2007, nr 10, s. 8-16
49. Pietras Izabela: Fakty o dysleksji // Psychologia w Szkole.- 2014, nr 1, s. 92-98
50. Pomirska Zofia: Czy niepowodzenia w czytaniu dotyczą tylko osób z dysleksją rozwojową ? // Język Polski w Szkole dla klas IV-VI. – 2004/2005, nr 1, s.7-19
51. Pomirska Zofia: Dysleksja a sprawność czytania uczniów klas szóstych // Język Polski w Szkole dla klas IV-VI. – 2004/2005, nr 2, s. 7-18.
52. Poświatowska Monika: Praca z uczniem dyslektycznym // Matematyka. – 2004, nr 2, s. 30-31
53. Raczyńska Ewa: Dysleksja jest wszędzie // Poradnik Bibliotekarza.- 2003, nr 6, s. 7-10
54. Rajewicz Danuta: Jak pracować z uczniem dyslektycznym w szkole średniej // Polonistyka. – 2007, nr 9, s. 55-60
55. Ratajek Aneta: Dobry uczeń z dysleksją // Nauczanie Początkowe.- 2014/2015, nr 2, s. 47-56
56. Ratajek Aneta: Uczeń z dysleksją w Internecie – zagrożenia i perspektywy rozwoju // Nauczanie Początkowe. – 2011/2012, nr 1, s. 49-57
57. Rączka Katarzyna: Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu // Nowa Szkoła.- 2006, nr 6, s. 8-12
58. Sęcińska Joanna: Dzieci ryzyka dysleksji – problemy diagnozy i terapii // Życie Szkoły.- 2005, nr 2, s. 44-56
59. Skałbania Barbara: Hipoteza deficytu móżdżkowego w etiologii dysleksji rozwojowej – implikacje diagnostyczno-terapeutyczne // Szkoła Specjalna. – 2016, nr 2, s. 97-104
60. Szachniuk – Albowicz Paulina: Dysleksja okiem pedagoga // Dyrektor Szkoły.- 2007, nr 10, s. 42-44
61. Szufnarowska Monika: Głos językoznawcy w sprawie dysleksji // Polonistyka. – 2007, nr 9, s. 61-64.
62. Szymaniak Alina: Przyczyny i konsekwencje zbyt późnego rozpoznania dysleksji // Życie Szkoły. – 2003 nr 6 s. 374-375
63. Szymankiewicz Elżbieta: Dysleksja. Lepiej zapobiegać niż leczyć // Wychowanie w Przedszkolu.- 2007, nr 6, s. 32-35
64. Szymoniak Beata: Kiedy nie diagnozujemy dysleksji… ( z doświadczeń pedagoga) // Nowa Szkoła.- 2004, nr 6, s. 17
65. Wiercioch Urszula: Ocenianie uczniów ze zdiagnozowanymi zaburzeniami // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2003, nr 3, s. 29-33
66. Witkoś Maria: Dziecko ryzyka dysleksji // Edukacja i Dialog.- 2002, nr 1, s. 18-23
67. Wojciechowski Mieczysław: Dziecko z dysfunkcją // Remedium. – 2002, nr 9, s. 8-9
68. Wyględowska Emilia: Dziecko dyslektyczne z zaniżoną samooceną w bibliotece szkolnej // Biblioteka w Szkole. – 2009, nr 5, s. 8-10. Bibliogr. s. 10
69. Wypych Agnieszka: Strategie czytania w dysleksji // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 95-100
70. Zakrzewska Barbara: O metodzie wielofunkcjonalnego działania w procesie reedukacji dziecka dyslektycznego // Życie Szkoły.- 2001, nr 1, s. 13-19
71. Zych Anna: Dziecko z dysleksją w szkole // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 7, s. 56-59
Dokumenty elektroniczne
1. Dyslektyk 2 [Dokument elektroniczny] – Warszawa : BPP Marcin Borkowski, cop. 1997 DE 980
2. Od sylaby do zdania ! : trening czytania. [Dokument elektroniczny] – Wrocław : PWN.PL, 2009 DE 945
3. Pokonać dysortografię : trening ortograficzny. [Dokument elektroniczny] – Wrocław : PWN.PL, 2009 DE 946
4. Sposób na dysleksję [Dokument elektroniczny] – Warszawa : b++ BPP Marcin Borkowski, cop. 2004 DE 981