Wydział Informacyjno – Bibliograficzny
Biblioteka Pedagogiczna w
Ciechanowie
Edukacja przyrodnicza
Wydawnictwa zwarte
- Brudniak Alina: Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym: podręcznik dla studentów. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010
- Dla mądrego nic trudnego: łamigłówki przyrodnicze / [autorzy zadań: Maryla Wielgo-Pskiet ; ilustracje Kamil Pruszyński] ; Mensa Polska.- Warszawa: Wydawnictwo Zielona Sowa, 2018
- E-nauczyciel przyrody : innowacyjna strategia nauczania i uczenia się przedmiotów przyrodniczych z wykorzystaniem multimediów / Anna Basińska [et al.].- Poznań : Uniwersytet Adama Mickiewicza, 2013
- Ekologiczny projekt w kompetentnej szkole, czyli O szkolnych projektach ochrony lokalnej przyrody realizowanych w ramach kampanii „Szkoły dla przyrody” / pod red. Marka Kaczmarzyka.- Bystra : Pracownia na rzecz Wszystkich Istot, 2010
- Golanko Jolanta, Skirmuntt Grażyna, Poziomek Urszula: Przyroda w szkole ponadgimnazjalnej : poradnik metodyczny. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, [2015]
- Grygier Urszula, Jancarz-Łanczkowska Beata, Piotrowski Krzystzof T.: Jak odkrywać i rozwijać uzdolnienia przyrodnicze uczniów w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013
- Nauczanie przyrody : wybrane zagadnienia : praca zbiorowa.- Warszawa : Wydawnictwa CODN – Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, 2005
- Stasica Jadwiga: Przyroda : „160 pomysłów na zajęcia zintegrowane w klasach I – III”. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008
- Walter Gisela: Ogień. – Kielce : „Jedność”, 2004
- Walter Gisela: Powietrze.- Kielce : „Jedność”, 2004
- Walter Gisela: Ziemia.- Kielce : „Jedność”, 2004
Artykuły z czasopism
- Bukowińska Agnieszka: Odkrywamy tajemnice kwiatów // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 7, s. 20-22
- Cieśla Jarosław: Z przyrodą za pan brat // Psychologia w Szkole. – 2015, nr 3, s. 124-125.
- Jakubowska Alina: Drzewa nie umierają: rozwój dziecka w kontakcie z przyrodą przynosi wartości niemogące powstać w żaden inny sposób // Życie Szkoły.- 2015, nr 9, s. 36-40.
- Jakubowska Alina: Dziecko w roli ambasadora tytularnego polskiej przyrody // Życie Szkoły.- 2017, nr 6, s. 38-43
- Jakubowska Alina: Na barwnym kiermaszu listopadowych rozmaitości // Życie Szkoły. -2017, nr 9, s. 33-38
- Jakubowska Alina: Na słońce i na deszcz // Życie Szkoły.- 2014, nr 7, s. 28-30
- Jakubowska Alina: Nasz wspaniały bocian biały: scenariusze zajęć dla klas I-III // Życie Szkoły. – 2015, nr 3, s. 33-37
- Jakubowska Alina: Niby to samo, a efekt inny // Życie Szkoły.- 2014, nr 6, s. 32-34
- Jakubowska Alina: Odkrywamy tajemnice roślin // Życie Szkoły.- 2014, nr 4, s. 40-42
- Jakubowska Alina: Przyroda niejedno ma imię.. // Życie Szkoły.- 2017, nr 5, s. 38-40
- Jakubowska Alina: Przyrodnicze zabawy: u dzieci w młodszym wieku szkolnym // Życie Szkoły. – 2016, nr 3, s. 40-43
- Jakubowska Alina: Tajemnice soli // Życie Szkoły.- 2015, nr 4, s. 42-47.
- Jakubowska Alina: W dziecięcym instytucie meteorologii // Życie Szkoły.- 2014, nr 2, s. 32-34
- Jakubowska Alina: W jesiennym lesie // Życie Szkoły. – 2015, nr 8, s.33-36
- Jakubowska Alina: W krainie płazów: proponowany temat Dnia Aktywności w kl. III// Życie Szkoły. – 2015, nr 6, s. 35-38
- Jeśko-Doręgowska Małgorzata: Wędrówka kropli wody w przyrodzie // Życie Szkoły.- 2014, nr 3, s. 30-32
- Klichowska Anna: Bioinspirowana edukacja dziecka // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2019/2020, nr 1, s. 81-93
- Korczewska Aleksandra, Kozubek Joanna: Przedszkolak i prognoza pogody: materiały do realizacji podstawy programowej // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 4, s. 11-14
- Korczewska Elżbieta, Kozubek Joanna: Przedszkolak poznaje rośliny i zwierzęta: materiały do realizacji podstawy programowej // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 3, 10-12, 14
- Korczewska Aleksandra, Kozubek Joanna: Zmiany w życiu roślin i zwierząt: materiały do realizacji podstawy programowej // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 5, s. 10-12
- Kozłowska Beata: Odkrywamy świat przyrody: projekt ,,Koń” // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 4/5, s. 83-89
- Marewska Halina: Opis jesiennego bukietu: scenariusz zajęć dla klasy III // Życie Szkoły. – 2015, nr 8, s. 37-39
- Michniuk Anna: Co grozi Bałtykowi? // Życie Szkoły.- 2015, nr 4, s. 38-39
- Mól Bogusław: Badamy przyrodę: propozycja zajęć dla klasy III // Życie Szkoły. – 2013, nr 7, s. 26-27
- Paradowski Mateusz: Aplikacje przyrodnicze, które warto zabrać ze sobą do szkoły. – Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 2. Dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, s. 15-17
- Pejkowska Agnieszka: Rok Rzeki Wisły. Scenariusz zajęć dla dzieci młodszych // Poradnik Bibliotekarza. – 2017, nr 3, s. 35-37
- Ruszkowska Małgorzata: Edukacja przyrodnicza: cele, zalety i garść pomysłów na ciekawe zajęcia // Życie Szkoły. -2017, nr 4, s. 10-12
- Stępniak Ewelina: My, ekoludki: scenariusz zajęć dzieci czteroletnich z zakresu edukacji przyrodniczej // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 2, s. 11-15
- Suska Aleksandra, Stolarczyk Milena: Outdoor education jako innowacyjne podejście w edukacji przyrodniczo-ekologicznej // Nauczanie Początkowe. – 2016/2017, nr 4, s. 22-29.
- Trojańska Katarzyna: STEAM-owe lekcje // Meritum. – 2018, nr 4, s. 8-14
- Winczewski Piotr: Poznajemy życie motyli: zabawy ruchowe // Życie Szkoły. – 2015, nr 5, s.34-36.