Kształtowanie empatii wśród uczniów

Wydział Informacyjno –Bibliograficzny

Biblioteka Pedagogiczna

w Ciechanowie

Kształtowanie empatii wśród uczniów

Wydawnictwa zwarte

  1. Berendt Joanna, Orbitowska-Fernandez Paulina: Empatia zmienia nas, szkołę, świat : scenariusze zajęć porozumienia bez przemocy dla nauczycieli.- Warszawa: Cojanato?, copyright 2019.
  2. Bogudał-Borkowska Joanna: Opowieści o Czujątkach : ćwiczenia z empatii dla dzieci i… dorosłych.- Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2017.
  3. Blanch Teresa, Gasol Anna: Wielka księga wartości : opowiadania o szczerości, tolerancji i innych ważnych sprawach.- Warszawa: Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”, 2020.
  4. Ciechomski Maciej: Wychowanie do empatii : koncepcje teoretyczne, metody i programy wspierania empatii u dzieci w wieku szkolnym.- Kraków:   Impuls,  2020.
  5. Davis Mark H.: Empatia: o umiejętności współodczuwania.- Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2001.
  6. France Hiedi: Empatia: 48 ćwiczeń, które nauczą dziecko wyrażać swoje emocje, rozumieć innych oraz dbać o relacje.- Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2022.
  7. Gałka Dominika: Empatia.- Bielsko-Biała : Konrad Sobik, 2021.
  8. Hare Brian, Woods Vanessa: Przetrwają najżyczliwsi: jak ewolucja wyjaśnia istotę człowieczeństwa?.- Kraków: Copernicus Center Press, 2024.
  9. Hay Dale F.: Rozwój emocjonalny od niemowlęctwa do dorastania : kierunki rozwoju kompetencji emocjonalnych i problemów emocjonalnych.- Warszawa: Difin, 2021.
  10. Hobbs Lorraine: Samowspółczucie : poradnik dla dzieci : 81 ćwiczeń które pomogą dziecku zaprzyjaźnić się ze sobą.- Sopot: GWP, 2024.
  11. Kozak Stanisław: Patologia analfabetyzmu emocjonalnego : przyczyny i skutki braku empatii w rodzinie i środowisku pracy.- Warszawa: Difin, 2012.
  12. Lasota Agnieszka, Koźlik-Rączka Anna: Postawy rodzicielskie predyktorem empatii, wdzięczności i samooceny młodzieży.- Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2020.
  13. Nelsen Jane: Pozytywna dyscyplina.- Warszawa: CoJaNaTo, 2020.
  14. Rembowski Józef: Empatia: studium psychologiczne.- Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1989.

Artykuły z czasopism

  1. Buczek Natalia: Baśniowe popołudnie w bibliotece z książkami Andersena // Biblioteka w Szkole. – 2022, nr 10, s. 40-41.
  2. Buczek  Natalia: Szanuj bliźniego swego jak siebie samego – czyli o szacunku do innych i samego siebie // Biblioteka w Szkole. – 2022, nr 3, s. 30-32.
  3.  Gudro-Homicka Maria: Pies Plamek w świecie emocji – rozwijanie empatii wobec zwierzą jako istot emocjonalnych // Wychowanie w Przedszkolu. – 2022, nr 3, s. 36-42.
  4. Ippoldt Lidia: Empatia na punkty // Biblioteka w Szkole. – 2022, nr 10, s. 26-27.
  • Karpińska Iwona: Empatia – wrodzona czy wyuczona? // Życie Szkoły.- 2021, nr 8, s. 30-33.
  • Kociołek Roksana: Jak nie zgubić marzeń wśród rzeczy ważnych i pożytecznych. Scenariusz zajęć z elementami biblioterapii o wartościach ludycznych i empatii // Biblioteka w Szkole. – 2017, nr 10, dod. ,,Biblioterapia w szkole” s. 3-4.
  • Kozłowski Tomasz: Empatia zamiast pogardy // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 3, s. 64-66.
  • Kożuchowska Maria: Kształtowanie umiejętności psychospołecznych dzieci // Remedium. – 2018, nr 9, s. 20-21.
  • Kubala-Kulpińska Aleksandra: Praktyczne ćwiczenia w rozwijaniu empatii // Życie Szkoły. – 2020, nr 1, s. 9-13.
  • Ludorowska Agnieszka: Kształtowanie asertywności i rozwijanie empatii w komunikacji między uczuciami. Wskazówki do budowania dobrych relacji koleżeńskich // Życie Szkoły. – 2022, nr 2-3, s. 29-32.
  • Misztal Teresa: Nie rób drugiemu tego, co tobie niemiłe // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 10. Dod. „Biblioterapia w szkole”, s. 14-15.
  • Olszewska Gabriela: Odkręć emocje, odważ się czuć // Biblioteka w Szkole.- 2023, nr 10, s. 8-9.
  • Ołtarzewski Eryk: „Poznać i zrozumieć emocje” – jak oswoić trudne emocje zamiast je tłumić // Życie Szkoły. – 2018, nr 12, s. 6-10.
  • Ostrowska-Cichy Monika: Podróż przez krainy emocji. Scenariusz zajęć biblioterapeutycznych o sztuce rozpoznawania i nazywania emocji // Biblioteka w Szkole.- 2024, nr 10, s .16.
  • Pasikowska-Klica Julita: Przez zabawę do empatii: jak literatura dziecięca uczy troski o innych? // Wychowanie w Przedszkolu.- 2024, nr 4, s. 54-55.
  • Steffgen Georges: Znaczenie empatii w wyjaśnianiu zjawiska cyberbullingu wśród młodzieży // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2009, nr 4, s. 183-198.
  • Sulikowska Donata: Empatyczna komunikacja jako źródło wspierania relacji w szkole i budowania autorytetu wychowawcy // Meritum. – 2021, nr 4, s. 21-28.
  • Sztander Wanda: Maska profesjonalisty // Niebieska Linia. – 1999, nr 5, s. 32
  • Szymczak-Ryczel Joanna: Postaw się na moim miejscu! // Biblioteka w Szkole. – 2021, nr 10, s. 14-15.
  • Walczak-Człapińska Karolina: „Moralne odłączanie się” i empatia świadków dręczenia rówieśniczego // Szkoła Specjalna. – 2022, nr 3, s. 193-205.
  • Wiktorczyk Gabriela: Z dyrektorskiego poradnika hotelu dla uczuć. Scenariusz zajęć biblioterapeutycznych o tym, że wszystkie emocje są ważne i potrzebne // Biblioteka w Szkole.- 2024, nr 10, s. 14-15.
  • Zybura-Zadworna Urszula: Gdybym mógł być morzem… // Biblioteka w Szkole. – 2021, nr 10, s. 30-31.
  • Zybura-Zadworna Urszula: Jestem cichy. Scenariusz zajęć na temat poczucia własnej wartości oraz bogactwa różnorodności // Biblioteka w Szkole.- 2024, nr 10, s. 22-24.
  • Zybura-Zadworna Urszula: Kolorowy potwór emocji : scenariusz zajęć rozwijających empatię // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 10. Dod. „Biblioterapia w Szkole”, s. 8-9.
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót