Wydział Informacyjno- Bibliograficzny
Biblioteka Pedagogiczna
w Ciechanowie
Neurodydaktyka
Hasło: Mózg – fizjologia
Nauczanie – metody
Wydawnictwa zwarte
- Blakemore Sarah-Jayne: Jak uczy się mózg. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2008
- Boleyn-Fitzgerald, Miriam: Obrazy naszego umysłu. – Katowice : Wydawnictwo Sonia Draga, 2010
- Dryden Gordon: Rewolucja w uczeniu. – Poznań : Moderski i S-ka, 2000
- Żylińska Marzena: Neurodydaktyka : nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2013
Artykuły z czasopism
- Humięcka Beata: Metody, które wspomagają naukę // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 1, s. 46-50
- Jakubiec Anna: Jak rozwijać mózg // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 2, s. 10-11
- Jurkiewicz Ewa: Neurodydaktyka: motywacja, koncentracja i substancje szczęścia // Życie Szkoły. – 2012, nr 2, s. 4-5
- Kaczmarzyk Marek, Francikowski Jacek, Kopeć Dorota: Neurodydaktyka: czy wiedza o mózgu nas zmienia? // Biologia w Szkole. -2011 , nr 5, s. 5-12
- Kubala-Kulpińska Aleksandra: Tajemnice ludzkiego mózgu, czyli słów kilka i neurodydaktyce // Szkoły. – 2014, nr 8, s. 8-11
- Petlák Erich: Neuropedagogika i neurodydaktyka a nauczanie // Wszystko dla Szkoły. – 2008, nr 11, s. 12-13
- Pilarska Paula: Neuronauki i wychowanie // Psychologia w Szkole.- 2015, nr 1, s. 24-31
- Sawiński Julian Piotr: Czy zakres zmian w naszych szkołach jest wystarczający? // Dyrektor Szkoły. – 2005, nr 7/8, s. 111-114
- Sawiński Julian Piotr: Edukacja wykorzystująca zasady neurodydaktyki // Geografia w Szkole. – 2012, nr 2, s. 4-6
- Sawiński Julian Piotr: Jak zbliżyć się do neurodydaktyki? (scenariusz szkolenia nauczycieli) // Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 1, s. 9-12
- Sawiński Julian Piotr: Zasady neurodydaktyki, czyli jak zrozumieć pracę ludzkiego mózgu. Cz. 1 // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 11, dod. ,, Akademia Zarządzania Dyrektora Szkoły”, s. 39-42, 44-46
- Sawiński Julian Piotr: Zasady neurodydaktyki, czyli jak zrozumieć pracę ludzkiego mózgu. Cz. 2 // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 12, dod. ,, Akademia Zarządzania Dyrektora Szkoły”, s. 37-44
- Żylińska Marzena: Bez przyjemności nie ma nauki // Psychologia w Szkole. – 2012, nr 3, s. 44-54
- Żylińska Marzena: Dlaczego neurodydaktyka? // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 3, s. 44-53
- Żylińska Marzena: Dlaczego ściągi są lepsze od zeszytów ćwiczeń // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 4, s. 84-94
- Żylińska Marzena: Mózg idzie do szkoły i … się nudzi // Życie Szkoły. – 2014, nr 5, s. 6-8
- Żylińska Marzena: Mózg ucznia to miejsce pracy nauczyciela // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 2, s. 4-12
- Żylińska Marzena: Mózg uczy się, gdy chce // Psychologia w Szkole. – 2012, nr 2, s. 90-99
- Żylińska Marzena: Neurodydaktyka, czyli o tym, co wspiera, a co hamuje naturalne procesy uczenia się // Meritum. – 2014, nr 3, s. 2-10
- Żylińska Marzena: Szkoła przyszłości. Rewolucja w szkole! Uwolnić potencjał umysłu // Edukacja i Dialog. – 2011, nr 3/4, s. 70-71