Wydział Informacyjno – Bibliograficzny
Biblioteka Pedagogiczna w
Ciechanowie
Praca z uczniem zdolnym
Hasła : Dziecko zdolne
Zdolności
Wydawnictwa zwarte
1. Czaja-Chudyba Iwona : Odkrywanie zdolności dziecka : koncepcja wielorakich inteligencji w praktyce przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2005 M 159.9
2. Bandura Ludwik : Uczniowie zdolni i kierowanie ich kształceniem. Warszawa : Nasza Księgarnia, 1974 M 371.212
3. Bates Janet : Dzieci, zdolne, ambitne i utalentowane. Warszawa : K. E. Liber, 2005 M 371.212
4. Borzym Irena : Uczniowie zdolni : psychologiczne i społeczne determinanty osiągnięć szkolnych. Warszawa : Państwowe Wyd. Naukowe, 1979 M 371.212
5. Dyrda Beata : Zjawiska niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych : rozpoznawanie i przeciwdziałanie. Kraków : Impuls, 2007 M 371.212
6. Fechner- Sędzicka Iwona : Szkolny system wspierania zdolności : jak rozpoznawać i rozwijać dziecięce uzdolnienia?. Toruń : Wyd. Aker, 1999 M 371.212
7. Gondzik Erwin : Kariery szkolne uczniów zdolnych. Warszawa : Wyd. Szkolne i Pedagogiczne, 1976 M 371.212
8. Modele opieki nad dzieckiem zdolnym / pod. red. Mirosławy Partyki. Warszawa :
Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno -Pedagogicznej MEN , 2000 M 371.212
9. Monks Franz J. :Jak rozpoznać uzdolnione dziecko. Kraków : Wyd. WAM, 2007 M 37.018.1
10. Rimm Sylwia B. : Bariery szkolnej kariery : Dlaczego dzieci zdolne mają słabe stopnie? Warszawa : Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1994 M 371.212
11. Shapiro Lawrence E. : Jak wychować dziecko o wysokim EQ? : przewodnik dla rodziców. Warszawa : Prószyński i S – ka, 2003 M 159.9
12.Teoria i praktyka edukacji uczniów zdolnych / red. Wiesław Limont. Kraków : “Impuls”, 2004 M 371.212
13. Wasyluk- Kuś Halina : O nauce szkolnej uczniów zdolnych : przyczyny niechęci do nauki i niepowodzenia w nauce. Warszawa : Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 1971 M 371.212
14. Zdolności, talent, twórczość. T. 1. / pod red. Wiesławy Limont. Toruń : Wyd. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2008 M 371.212
15. Zdolności, talent, twórczość. T. 2. / pod red. Wiesławy Limont. Toruń : Wyd. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2008 M 371.212
16. Zdolności a proces uczenia się / red. Nicholas J. Mackintosh, Andrew M. Colman.
Poznań : Zysk i S -ka, cop. 1995 M 159.9
Artykuły z czasopism
1. Abramczyk Janusz : Czy mamy system opieki dla uczniów wybitnie uzdolnionych? // Nowa Szkoła. – 2003, nr 5, s.18-22
2. Barański Szczepan : Na początku był “kangur” // Nowa Szkoła. – 2003, nr 2, s. 38- 41
3. Biernacka Beata : Zdolny, ale leniwy? // Edukacja i Dialog. – 2003, nr 10, s. 40- 42
4.Chaber -Dądala Anna : Dzieci zdolne wymagają troski // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 9, s. 26-30
5. Dobrzańska Magdalena : Edukacja ucznia zdolnego // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 2, s. 51-55
6. Dyrda B. : Kiedy uczeń zdolny słabo się uczy // Psychologia w Szkole // 2009, nr 4, s. 46-55
7. Ejdys Dagmara : Szlifowanie diamentu // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 2, s. 56-59
8. Filipowicz Renata : Szansa dla zdolnych // Życie Szkoły. – 2001, nr 5, s. 314-316
9. Giza Teresa : Sytuacja dzieci uzdolnionych w grupie przedszkolnej // Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 3, s. 28-31
10. Grodecka Ewa : Szkolne perełki : o pracy z uczniem zdolnym // Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 5, s. 49-50
11. Hłobił Agnieszka : Pomóc zdolnemu // Życie Szkoły. – 2006, nr 2, s. 44- 46
12. Kozak Ewa : Szybciej, więcej, na wyższym poziomie // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 9, s. 31-37
13. Krzywda Beata : Uczeń zdolny – dobrodziejstwo czy problem ? // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 2, s.51-55
14. Krzywka Andrzej : Inteligencja emocjonalna a zdolności twórcze // Edukacja i Dialog. -2004, nr 10, s. 25-31
15. Kuczyńska Beata : Charakterystyka ucznia zdolnego // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 2, s. 56-57
16. Kuczyńska Beata : Skąd się biorą zdolne dzieci ? // Edukacja i Dialog. – 2002, nr 5, s. 38-39
17. Kurasz Anna : Pomagamy uzdolnionym dzieciom wiejskim // Nowa Szkoła. – 2006, nr 4, s. 46-48
18. Limont W. : Wzmożona pobudliwość uczniów zdolnych // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 37-44
19. Łebecka Grażyna : Rola wychowawcy w pracy z uczniem zdolnym // Dyrektor Szkoły. – 2005, nr 2, s. 51-53
20. Łebecka Grażyna : Uczeń zdolny w szkole // Dyrektor Szkoły. – 2005, nr 2, s. 50-51
21. Łuczak Agnieszka : Dzieci wybitne i inteligentne nie mają szansy na rozwój // Edukacja i Dialog. – 2007, nr 8, s. 23
22. Marzec Magdalena : Dlaczego geniusze mają słabe stopnie? // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 3, s. 101-110
23. Marzec Magdalena : Pokarało mnie geniuszem // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 2, s. 67-76
24. Marzec Magdalena : Uczeń zdolny… niespecjalnej troski // Psychologia w Szkole. -2008, nr 1, s. 45-54
25. Nawrot Cecylia Mirela : Jak w przedszkolu wychowywać zdolne dzieci? // Dyrektor Szkoły. – 2006, nr 11, s. 51-53
26. Olczak Agnieszka : Zdolne dziecko // Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 11, s. 9-13
27. Piechal Anna : Praca z uczniem zdolnym // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 3, s. 27-30
28. Słyk Małgorzata : Praca z uczniem zdolnym // Życie Szkoły. – 2000, nr 4, s.206-208
29. Sobańska – Bandaruk Melania, Lolo Radosław : Praca z uczniem zdolnym na lekcjach historii // Wiadomości Historyczne. – 2004, nr 1, s. 42-51
30. Sosnowska Joanna : Szanse i zagrożenia dla rozwoju uczniów zdolnych // Edukacja i Dialog. – 2001, nr 9/10, s. 61-65
31. Sporniak Jolanta : Uczniowie zdolni // Życie Szkoły. – 2003, nr 4, s. 202-205
32. Tokarz Aleksandra : Uczeń zdolny w szkole // Nowa Szkoła. – 2004, nr 2, s. 4-11
33. Urbanek Bogdan: Jak pracować z uczniem zdolnym // Nowa szkoła.- 2016, nr 7, s. 32-43
34. Wiktoś Maria : Szczególne uzdolnienia – zarys problematyki // Życie Szkoły. – 2001, nr 6, s. 329-332
35. Zając Gertruda : Praca z dzieckiem zdolnym // Życie Szkoły. – 2008, nr 2 s. 45-49
36. Zyzik Elżbieta, Grelowska Wanda : Po czym poznać dziecko zdolne // Nauczanie Początkowe 2003/2004, nr 3, s. 36-40