Wydział Informacyjno-
Bibliograficzny
Biblioteka Pedagogiczna w
Ciechanowie
Programowanie
Hasła: Programowanie
Wydawnictwa zwarte
- Bers Marina Umaschi: Oficjalny ScratchJr podręcznik : pomóż swojemu dziecku w nauce kodowania. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016.
- Borkowska Agnieszka: Młody mistrz programowania : języki Baltie i Scratch dla dzieci. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2016.
- Briggs Jason R.: Python dla dzieci : programowanie na wesoło. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017.
- Daniluk Andrzej: RS 232C : praktyczne programowanie : od Pascala i C++ do Delphi i Buildera. – Gliwice: Wydawnictwo Helion, cop. 2002.
- Dawson Michael: Python dla każdego : podstawy programowania. – Gliwice: Wydawnictwo Helion, copyright 2014.
- Freeman Eric: Programowanie w JavaScript. – Gliwice: Wydawnictwo Helion, copyright 2015.
- Grand Mark: Visual Basic .NET : wzorce projektowe. – Gliwice: Wydawnictwo Helion, cop. 2006.
- Grębosz Jerzy: Symfonia C++ standard : programowanie w języku C++ orientowane obiektowo. – Kraków : „Edition 2000”, 2005.
- Kierzkowski Andrzej, Gawryszewski Marek: Python: ćwiczenia praktyczne // Gliwice: Wydawnictwo Helion, 2017.
- Lassoff Mark: Programowanie dla początkujących : poznaj świat programowania. – Gliwice : Helion, 2016.
- Liberty Jesse: C# : programowanie. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2006.
- Liukas Linda: Hello Ruby : programowanie dla dzieci. -[Warszawa]: Sierra Madre, cop. 2016.
- Meyer Bertrand: Programowanie zorientowane obiektowo. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2005.
- Payne Bryson: Uczymy dzieci programowania : przyjazny przewodnik po programowaniu w Pythonie.- Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018.
- Perry Greg M.: Język C : programowanie dla początkujących : przewodnik dla adeptów programowania. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2016.
- Perry Greg M.: Programowanie dla początkujących w 24 godziny. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2017.
- Podleśna Małgorzata: Zostanę programistą : pierwsze zadania z kodowania dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej.- Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2019.
- Porzycki Jakub: Scratch bez tajemnic : programowanie gier od podstaw. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2015.
- Programowanie dla dzieci: projektuj i animuj swoje gry w scratchu. T.1 / projekty scartcha Coder Kids.- Ożarów Mazowiecki: Wydawnictwo Olesiejuk, 2017.
- Programowanie dla dzieci: projektuj i animuj swoje gry w scratchu. T.2 / projekty scartcha Coder Kids.- Ożarów Mazowiecki: Wydawnictwo Olesiejuk, 2017.
- Sande Warren: Hello world! : przygoda z programowaniem dla dzieci i absolutnie początkujących. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2017.
- Scott Marc: Kodowanie dla dzieci.- Warszawa: Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”, 2018.
- Scratch: komiksowa przygoda z programowaniem : wstęp do programowania dla najmłodszych / The LEAD project ; [tłumaczenie Marta Najman]. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2017.
- Sweigart Al: Bawimy się, programując w Scratchu : nauka programowania przez tworzenie niezwykłych gier. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017.
- Sweigart Al.: Twórz własne gry komputerowe w Pythonie.- Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017.
- Świć Anna: Kodowanie na dywanie : w przedszkolu, w szkole i w domu // Opole : Wydawnictwo Nowik, 2017.
- Tanenbaum, Andrew S.: Strukturalna organizacja systemów komputerowych. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop 2006.
- Tomasiewicz Jacek: Zaprzyjaźnij się z algorytmami : przewodnik dla początkujących i średnio zaawansowanych. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016.
- Weinstein Eric: Magia Ruby : programowanie na wesoło / Eric Weinstein. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016.
- Wiszniewski Michał: Python na start! : programowanie dla nastolatków. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2017.
- Wiszniewski Michał: Zabawa w programowanie : język C dla nastolatków. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2016.
- Żarowska-Mazur Alicja: Arduino dla dzieci : poznaj świat elektroniki i programowania. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016.
Artykuły z czasopism
- Basaj Hanna: Jaki jest pożytek z umiejętności programowania? // Biblioteka w Szkole. -2016, nr 5, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 2, s. 3-5.
- Biszczuk Jarosław: Arduino – lubię to! // W Cyfrowej Szkole. – 2018, nr 2, s. 45-48.
- Bogacz Rozanna: Programowanie w bibliotece szkolnej? Dlaczego nie! // Biblioteka w Szkole.- 2016, nr 5, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 2, s. 6-8.
- Borowiecka Agnieszka: O związkach Greków z kotem, wężem i amerykańską firmą // W Cyfrowej Szkole. – 2018, nr 2, s. 31-38.
- Borowiecka Agnieszka: Uczymy (się) zdalnie programowania // Meritum.- 2013, nr 4, s. 44-51.
- Borowiecka Agnieszka: Warszawa programuje w klasach 1-3 // W Cyfrowej Szkole. – 2019, nr 1, s. 60-64.
- Breguła Izabela: Kodowanie – dekodowanie w edukacji polonistycznej // Życie Szkoły. – 2018, nr 4, s. 2-6.
- Brewczyńska Magdalena: Zajęcia z myślenia ze Scottie Go! : jak wykorzystać programowanie w rozwijaniu kompetencji przyszłości // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 11. Dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, s. 5-7.
- Czechowska Zyta: Programowanie na specjalne zamówienie // Meritum 2017, nr 4, s. 69-78.
- Janczak Dorota: Czy i po co nauczać małe dzieci programowania? // Meritum. – 2013, nr 2, s. 68-72.
- Janczak Dorota: Nauka programowania // Dyrektor Szkoły.- 2017, nr 1, s. 56-59.
- Janczak Dorota: Programowanie przez zabawę // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 8, s. 55-57.
- Jochemczyk Wanda, Olędzka Katarzyna: Czy można zaprzyjaźnić się z Pythonem? // Meritum. – 2017, nr 4, s. 43-47.
- Kaleta Włodzimierz: Polska szkoła w cyfrowym panteonie // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 6, dod ,,Nowe technologie’’, s. 4-6.
- Kranas Witold: Algorytmy z nowej podstawy programowej w środowisku Snap! // W Cyfrowej Szkole. – 2019, nr 1, s. 40-48.
- Kranas Witold: Piękno i radość programowania w Snap! // W Cyfrowej Szkole. – 2018, nr 2, s. 39-44.
- Kranas Witold: Snap! Cudowne dziecko Scratcha // W Cyfrowej Szkole. – 2018, nr 1, s. 43-47.
- Kranas Witold: Scratch w nowej szacie 3.0 // W Cyfrowej Szkole. – 2019, nr 2, s. 36-42.
- Kulesza Radosław i in.: Młodzi giganci programowania: Scratch.- Gliwice: Wydawnictwo Helion, 2019.
- Leszczyńska Barbara: Czytanie i programowanie z Mikołajem w bibliotece szkolnej // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 12, s. 21-22.
- Olędzka Katarzyna, Jochemczyk Wanda: Czego uczymy się, programując?: refleksje o nauczaniu programowania w szkole podstawowej // Meritum.- 2014, nr 3, s. 82-88.
- Olędzka Katarzyna: O projekcie Scratch Maths // W Cyfrowej Szkole. – 2019, nr 1, s. 37-39.
- Olszewska Margareta: Uczę ciekawiej – kodowanie i programowanie // Życie Szkoły. – 2018, nr 5, s. 19-23.
- Puścińska Anna: Czytanie i programowanie: kodujemy bajkę o śpiącej królewnie // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 6, s. 22-23.
- Puścińska Anna: Godzina kodowania: zajęcia dla dzieci, młodzieży i dorosłych w bibliotece szkolnej // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 10, s. 26-27.
- Samulska Agnieszka: Maturalne potyczki z Pythonem // W Cyfrowej Szkole. – 2018, nr 2, s. 49-55.
- Samulska Agnieszka: Przetwarzanie i tworzenie informacji oraz symulacje w Pythonie // W Cyfrowej Szkole. – 2019, nr 2, s. 49-55.
- Stolarczyk Ewa: Nauka programowania od klasy pierwszej // Życie Szkoły.- 2017, nr 7, s. 10-14
- Świć Anna: Kodowanie a realizacja podstawy programowej w przedszkolu // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 5, s. 52-54.
- Świć Anna: Koduj z mamą, koduj z tatą… czyli Wakacyjne zabawy z kodowaniem // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 6, s. 52-55.
- Świć Anna: Rodzice w programie Mistrzowie Kodowania- ważni dla nas, ważni dla dzieci // Wychowanie w Przedszkolu.- 2017, nr 4, s. 53-55
- Świć Anna: Z kodowanie za pan brat! // Wychowanie w Przedszkolu.- 2016, nr 10, s. 46-48.
- Wierzbicki Janusz S.: Nauka programowania na iPadzie – od zera do bohatera. Programowanie na tablecie lub z robotem – nie tylko na informatyce // Meritum. – 2017, nr 4, s. 60-68.
- Zasimowicz Aleksandra: Wprowadzenie do programowania dla najmłodszych z wykorzystaniem gier planszowych, klocków Scottie Go i aplikacji // Meritum. – 2017, nr 3, s. 87-90.
- Zasoński Sylwester: Roboty do roboty // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 2, s. 44-47.