Uczeń zdolny w bibliotece

  • Opis
silhouette-978956_960_720

Prowadzący

Bożena Lewandowska – Dział Gromadzenia i Opracowania Zbiorów. Biblioteka Pedagogiczna w Ciechanowie.

Kontakt tel. 23 672 33 77 w. 23; e-mail: lewandowska_bozena@poczta.onet.pl

Czas trwania szkolenia

Szkolenie należy ukończyć w terminie 1 miesiąca od rozpoczęcia

Adresaci i cel szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli bibliotekarzy, studentów kierunku
bibliotekoznawstwa, którzy chcą poznać m.in. wybrane koncepcje i modele zdolności, cechy
ucznia zdolnego oraz rolę biblioteki we wspieraniu uczniów zdolnych.

Organizacja zajęć

Zajęcia realizowane są za pośrednictwem sieci Internet na platformie.
Każdy uczestnik szkolenia może rozpocząć naukę w dowolnym momencie i pracować
w dogodnym dla siebie czasie, indywidualnym tempem. Szkolenie ma układ tematyczny,
uczestnicy mają udostępnione jednorazowo wszystkie materiały i informacje organizacyjne.
Szkolenie ma charakter samokształceniowy, udział w nim jest bezpłatny.

Program szkolenia

  1. Koncepcje i modele zdolności
  2. Zdolności, uzdolnienia, talent w literaturze przedmiotu
  3. Uczeń zdolny – próba charakterystyki
  4. Biblioteki szkolne wsparciem rozwoju talentów uczniów
  5. Szkolne Centra Informacji Multimedialnej

Warunki zaliczenia

  •  rozwiązanie testu sprawdzającego wiedzę – uzyskanie minimum 65 % możliwych do
    uzyskania punktów (dostępne są 2 podejścia)
  • Po zaliczeniu testu każdy uczestnik szkolenia może otrzymać bezpłatne
  • POTWIERDZENIEjego ukończenia na adres mailowy uczestnika kursu – w tym celu należy napisać maila do
    prowadzącego.
  • Osoby, które z różnych przyczyn nie mogą rozwiązać testu w określonym
    terminie, mogą uzyskać zgodę na jego rozwiązanie w późniejszym terminie – w tym celu
    należy zwrócić się do prowadzącego.

Literatura
Wydawnictwa zwarte

  • ANDRZEJEWSKA J., Bibliotekarstwo szkolne. Teoria i praktyka. T. 2. Praca pedagogiczna
    biblioteki, Warszawa 1996
  • FECHNER-SĘDZICKA I., Model pracy z uczniem zdolnym w szkole podstawowej. Jak
    praktycznie i systemowo zorganizować edukację uczniów zdolnych na poziomie szkoły
    podstawowej?, Warszawa 2013
  • GIERCZYK M., Diagnoza i ewaluacja rozwiązań systemowych w zakresie kształcenia
    uczniów zdolnych na przykładzie Polski i Anglii. Katowice 2016
  • KONIECZNY-ROZENFELD B., Biblioteka szkolna. I i II etap kształcenia, Warszawa 2007
  • LIMONT W., Uczeń zdolny, Gdańsk 2010
  • LIMONT W., CIEŚLIKOWSKA J., JASTRZĘBSKA D. (red.), Zdolni w szkole, czyli
    o zagrożeniach i możliwościach rozwojowych uczniów zdolnych. Poradnik dla nauczycieli
    i wychowawców, Warszawa, 2012
  • MINISTERSTWO Edukacji Narodowej o bibliotekach, Warszawa 2000
  • PAPUZIŃSKA J., Książki, dzieci, biblioteka, Warszawa 1992
  • PLUCNER J., Biblioteka szkolna jako miejsce wspierania talentów uczniów, W:
  • GIZAT., PĘKOWSKA M. (red.), Być zdolnym- wspierać zdolnych, Kielce 2012
  • STEFAŃSKA E., Wspieranie zdolności uczniów na przykładzie pracy bibliotekarza szkolnego, W:
  • GIZA T., PĘKOWSKA M. (red.), Być zdolnym- wspierać zdolnych, Kielce 2012
  • TOMCZYK-CHURSKA A., Biblioteka jako szczególne miejsce szkoły, W: LIMONT W.,
  • CIEŚKOWSKA J. (red.), Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych. T. 2, Toruń 2005.

Wydawnictwa ciągłe

  • ABRAMCZYK J., Czy mamy system opieki dla uczniów wybitnie uzdolnionych? // Nowa
    Szkoła .- 2003, nr 5, s. 18-22
  • ALEKSANDOWICZ R., Potrzeby osób wymagających szczególnej pomocy i możliwości ich
    realizacji w bibliotece szkolnej // Biblioteka w Szkole. – 2004, nr 5, s. 2–5
  • BIERNACKA-BRYK A., Biblioteka dla ucznia zdolnego // Bibliotekarz. – 2009, nr 10,
    s. 8-11
  • BOGACZ M., Biblioteka – szkolne centrum innowacji // Biblioteka w Szkole” .- 2011, nr 5,
    s. 3-5, dod. Biblioteka Centrum Informacji
  • BORYSIK E., Jak pracować ze zdolną młodzieżą w bibliotece // Poradnik Bibliotekarza
    .- 2001, nr 5, s. 14
  • DĄBEK I., Jak wychować czytelnika? // Meritum 2008, nr 2, s. 40-43
  • IWANICKA I., Mały literat : program podstaw twórczego pisania. Czytelnik w bibliotece.
    Biblioteka w Szkole. – 2010, nr 6, s. 15-17
  • JANCZURA B., Pomagałam wybitnie zdolnej uczennicy // Biblioteka w Szkole . – 2002, nr
    12, s. 8
  • JARZĄBEK P., Dlaczego należy pomagać najlepszym uczniom? // Edukacja i Dialog .- 2001,
    nr 1, s. 35-40
  • KUCZYŃSKA B., Charakterystyka ucznia zdolnego // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 2, s. 56-
    57
  • KULEJ–KWAŚNIEWSKA J., Uczeń zdolny w bibliotece // Biblioteka w Szkole. – 2004, nr
    5, s. 5
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót