Wydział Informacyjno-Bibliograficzny
Biblioteka Pedagogiczna w
Ciechanowie
Technologie informacyjno – komunikacyjne w edukacji
(Zestawienie bibliograficzne wyborze)
HASŁA: Internet – stosowanie- nauczanie
Nauczanie- metody
Wydawnictwa zwarte
- Borawska-Kalbarczyk Katarzyna: Kompetencje informacyjne uczniów w perspektywie zmian szkolnego środowiska uczenia się. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak, 2015
- Cyfrowa przestrzeń kształcenia / pod red. Macieja Tanasia i Sylwii Galanciak. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2015
- Dylematy społeczności cyfrowej / pod red. Józefa Bednarka i Anny Andrzejewskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2015
- Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni informacyjnej / redakcja naukowa Mirosław Z. Babiarz, Karol Bidziński, Alicja Giermakowska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2016
- Gajda Janusz: Media w edukacji. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005
- Grzejszczyk Elżbieta: Edukacja informatyczna nauczycieli u progu e-Edukacji. – Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP, 2007
- Huk Tomasz: Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011
- Lorens Roman: Nowe technologie w edukacji : praktyczna pomoc w przygotowaniu lekcji, przewodnik po e-nauczaniu, opis najpopularniejszych darmowych aplikacji, metodyka zdalnego nauczania, prawo autorskie w e-learningu, gotowe materiały do wykorzystania. – Warszawa ; Bielsko-Biała : Wydaw. szkolne PWN, 2011
- Morbitzer, Janusz: Edukacja wspierana komputerowo a humanistyczne wartości pedagogiki. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2007
- Penkowska, Grażyna: Komputery w edukacji : od przedmiotu do metody kształcenia. – Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2009
- Pezda Aleksandra: Koniec epoki kredy. – Warszawa : Agora, 2011
- Pitler Howard: Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach. – Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2015
- Technologie informacyjne a zmiany współczesnej edukacji / red. Sergo Kuruliszwili. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” ; Warszawa : w partnerstwie z Instytutem Rozwoju Służb Społecznych, 2014
- Technologie informacyjne w warsztacie nauczyciela / pod red. Jacka Migdałka i Marii Zając. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” : Uniwersytet Pedagogiczny, 2008
- Topol, Paweł: Funkcjonalność edukacyjna światów wirtualnych. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2013
- Wybrane zagadnienia e-edukacji / praca pod red. Leszka Rudaka. – Warszawa : Wydawnictwa Naukowo – Techniczne, 2009
Artykuły z czasopism
- Basaj Hanna: Blendspace – platforma do tworzenia i udostępniania lekcji oraz materiałów edukacyjnych dla uczniów // Meritum.- 2013, nr 4, s. 104-106
- Basaj Hanna: LearningApps – bezpłatna platforma do tworzenia interaktywnych ćwiczeń dla uczniów // Meritum.- 2013, nr 4, s. 94-96
- Basaj Hanna: Narzędzia TIK do wspierania pracy i współpracy samorządów szkolnych // Meritum. -2012, nr 2, s. 63-64
- Borowiecka Agnieszka, Boryczka Bożena: Tworzenie zasobów edukacyjnych w Internecie // Meritum.- 2014, nr 1, s. 64-73
- Boryczka Bożena: Aplikacje Web 2.0 wspierające zarządzanie projektami szkolnymi i pracą grupową // Meritum.- 2013, nr 4, s. 107-113
- Boryczka Bożena: PoTIKaj… poczytaj, czyli jak za pomocą nowych technologii wspierać czytelnictwo // Meritum.- 2016, nr 2, s. 82-89
- Breguła Izabela: Wykorzystanie aplikacji multimedialnych na zajęciach edukacyjnych // Życie Szkoły. – 2018, nr 2, s. 2-7
- Czechowska Zyta, Majkowska Jolanta: Dlaczego TIK w szkole specjalnej? // Meritum.- 2016, nr 4, s. 26-42
- Czechowska Zyta, Majkowska Jolanta: Tabletowe wspomaganie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi // Meritum.- 2016, nr 4, s. 68-83
- Gajek Elżbieta: Komputerowe wspomaganie uczenia się i nauczania języków obcych // Meritum. – 2010, nr 1, s. 53-59
- Gregorczyk Grażyna: Nauczyciel wobec wymagań społeczeństwa informacyjnego Czyli jaki powinien być cyberbelfer // Meritum.- 2013, nr 4, s. 17-21
- Gregorczyk Grażyna: Uczniowie niesłyszący lub słabosłyszący także mogą uczyć się programowania! // Meritum.- 2016, nr 4, s. 49-51
- Grzegory Anna: Wykorzystanie TIK w pracy szkolnego logopedy // Meritum. -2016, nr 4, s. 43-48
- Janczak Dorota: BYOD w szkole – BY Odkrywać e-dukację // Meritum. – 2013, nr 4, s. 34-37
- Jaskuła Sylwia: Kompetencje informacyjno-komunikacyjne współczesnych nauczycieli // Meritum.- 2014, nr 2, s. 30-35
- Kędracka – Feldman Ewa: Przyszłość TIK w edukacji // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 2, s. 48-51
- Moczydłowska Iwona: Cyfrowy piórnik nauczyciela historii // Meritum.- 2016, nr 3, s. 96-104
- Okuniewska Jolanta: Zarządzanie awatarową klasą // Meritum.- 2013, nr 4, s. 78-81
- Olędzka Katarzyna, Jochemczyk Wanda: Czego uczymy się, programując? Refleksje o nauczaniu programowania w szkole podstawowej // Meritum.- 2014, nr 3, s. 82-88
- Ostarek Ewa: Wykorzystanie narzędzi technologicznych do tworzenia własnych materiałów do pracy // Życie Szkoły. -2018, nr 4, s, 38-42
- Palka Ewa: Aktywne uczenie z wykorzystaniem metody WebQust // Język Polski w Gimnazjum.- 2016/2017, nr 1, s. 21-34
- Palka Ewa: Dokumenty Google jako narzędzie efektywnej pracy nauczyciela z uczniem// Język Polski w Gimnazjum.-2015/2016, nr 1, s. 3762
- Palka Ewa: E lektury w kształceniu polonistycznym // Język Polski w Gimnazjum.- 2014/2015, nr 2, s. 24-35
- Palka Ewa: Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem platformy LearningApps. org. Cz.1 // Język Polski w Gimnazjum. – 2016/2017, nr 3, s. 23-45
- Palka Ewa: Ocenianie wiedzy i umiejętności uczniów przy wykorzystaniu narzędzi Hot Potatoes // Język Polski w Gimnazjum.-2014/2015, nr 1, s. 58-70
- Palka Ewa: Program Audacity jako narzędzie dydaktyczne // Język Polski w Gimnazjum.- 2013/2014, nr 4, s. 69-84
- Palka Ewa: Program graficzny GIMP jako narzędzie dydaktyczne // Język Polski w Gimnazjum.- 2013/2014, nr 1, s.44-61
- Pokrzycka Lidia: Wykorzystanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych (TIK) w praktyce nauczania // Nowa Szkoła.- 2017, nr, 5, s. 45-48
- Pryłowska – Nowak Elżbieta: Jak budować potencjał edukacyjny urządzeń mobilnych? // Meritum.- 38-43
- Rogers Laurence, Twidle John: Wyzwanie włączenia TIK w pracę innowacyjnych nauczycieli przedmiotów przyrodniczych // Meritum.- 2013, nr 4, s. 56-64
- Skibiński Marian: Programy komputerowe jako pomoc w nauczaniu dziecka autystycznego – doświadczenia i propozycje // Meritum. -2016, nr 4, s. 52-55
- Tyl Marzena: Narzędzia TIK? Obecne! // Biblioteka w Szkole. – 2012, nr 5, s. 5-7
- Urbaniak Anna: TIK w pracy bibliotekarza // Dyrektor Szkoły.- 2015, nr 7, s, 78-80
- Zaborniak Marlena: TIK w pracy nauczyciela przedmiotów zawodowych // Meritum.- 2017, nr 1, s. 112-117
- Zając Dorota: Jak dobrze wykorzystać ostatnie tygodnie roku szkolnego, kiedy uczniowie mają już wystawione oceny i motywacja do nauki jest mniejsza? // Życie Szkoły.- 2017, nr 6, s. 6-9
- Zaród Marcin: Dyrektorze, pobujaj w chmurze // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 12, s. 38-40
- Zaród Marcin: TIK nie gryzie // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 1, s. 54-58
- Zaród Marcin: Wykorzystanie TIK na lekcjach // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 3, s. 43-47
- Zioło – Pużak Karolina: Aplikacje edukacyjne // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 7, s. 44-47