Wydział Informacyjno – Bibliograficzny
Biblioteka Pedagogiczna
w Ciechanowie
Zespół ADHD
Hasła: Zespół ADHD,
Dziecko z ADHD,
Osoby z ADHD
Wydawnictwa zwarte
- ADHD – prawie normalne życie / pod red. Wandy Baranowskiej. – Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno – Ekonomicznej, 2007.
- ADHD w szkole : jak pracować z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej / red. nauk. Marta Jerzak, Artur Kołakowski. – Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015.
- ADHD – zespół nadpobudliwości psychoruchowej : przewodnik dla rodziców i wychowawców / Artur Kołakowski [et. al] .- Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007.
- Alloway Tracy Packiam: Tajemnica króliczej karmy : książka o ADHD. -Warszawa: Zielona Sowa, 2019.
- Barkley Russel A.: ADHD : podjąć wyzwanie: kompletny przewodnik dla rodziców.- Poznań: Zysk i S – ka. Wydaw., 2009.
- Bernau Sabine: ADHD u dorosłych : poradnik – jak z tym żyć. – Kraków: Wydawnictwo WAM, cop. 2007.
- Borkowska Alicja: Jak pomóc dziecku z ADHD ?. – Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP, cop. 2009.
- Borkowska Aneta Rita : Procesy uwagi i hamowania reakcji u dzieci z ADHD z perspektywy rozwojowej neuropsychologii klinicznej. – Lublin: Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej, 2008.
- Chrąściel Katarzyna: Dziecko z ADHD w młodszym wieku szkolnym: poradnik i scenariusze spotkań terapeutycznych: poznać, zrozumieć – zaakceptować. – Gdańsk : Wydaw. Harmonia, 2011.
- Chrzanowska Beata, Święcicka Justyna: Oswoić ADHD: przewodnik dla rodziców i nauczycieli dzieci nadpobudliwych psychoruchowo. – Warszawa: CdiI Difin, 2006.
- Chudnicki Andrzej: Skuteczność resocjalizacji nieletnich z objawami ADHD. -Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2019.
- Davis Ronald : Dar uczenia się: sprawdzona nowa metoda korekcji ADD, problemów z matematyką i pisaniem odręcznym. – Poznań: Zysk i S – ka Wydawnictwo, cop. 2006.
- Dąbrowska Małgorzata, Rozesłaniec Małgorzata: Korygowanie zaburzeń zachowania dzieci nadpobudliwych psychoruchowo i agresywnych w grupie socjoterapeutycznej. – Toruń: Wydaw. Adam Marszałek, cop. 2004.
- Dąbkowska Monika: Styl atrybucji oraz funkcjonowanie społeczne adolescentów z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi (ADHD). -Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2008.
- Dudek Mieczysław: Dzieci z zespołem ADHD w środowisku rodzinnym : studium empiryczne . – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2015.
- Emmons Poly Godwin: Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej : zaburzenia rozwojowo – sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych. – Warszawa: Wydawnictwo K. E. Liber, 2007.
- Górka Iwona: Mały nieszczęśliwy człowiek z ADHD. – Kraków: Edukacyjna pl., 2005.
- Green Christopher: Zrozumieć ADHD. -Warszawa : MT Biznes, 2009.
- Greenblatt James, Gottlieb Bill: Nareszcie skoncentrowani : innowacyjny program leczenia ADHD. -Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2019.
- Hallowell Edward M., Ratey John J.: W świecie ADHD: nadpobudliwość psychoruchowa z zaburzeniami uwagi u dzieci i dorosłych. – Poznań : ,,Media Rodzina”, cop. 2004.
- Hanć Tomasz: Dzieciństwo i dorastanie z ADHD : rozwój dzieci nadpobudliwych psychoruchowo : zagrożenia i możliwości wsparcia. – Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, 2009.
- Heininger Janet E. : Od chaosu do spokoju: jak wychowywać dzieci z ADHD i innymi zaburzeniami zachowania. – Poznań ,,Media Rodzina”, cop. 2005.
- Herda – Płonka Katarzyna: Środowisko rodzinne i szkolne wobec zespołu ADHD u dzieci w młodszym wieku szkolnym. – Kraków : Impuls, 2012.
- Hudson Diana: Specyficzne trudności w uczeniu się: niezbędnik nauczyciela. -Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019.
- Jak pracować z dzieckiem z ADHD w domu i szkole: poradnik dla rodziców i nauczycieli / Joanna Chromik-Kovačs, Izabela Banaszczyk, Justyna Zdrojewska.- [Gdańsk]: Harmonia Universalis, [2019].
- Kamińska Magdalena: Zrozumieć dziecko z ADHD i pomóc mu. -Gdańsk :,, Harmonia”, 2010.
- Kisiel Mirosław: Zabawa sztuką: socjoterapeutyczne wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych w przedszkolu. -Warszawa: Difin, 2019.
- Konstanty Ignaciuk Barbara: Dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej ADHD i ADD. – Kraków : Oficyna Wydawnicza ,,Impuls”, 2010.
- Kutscher Martin L.: Dzieci z zaburzeniami łączonymi : ADHD, trudności w nauce, zespół Aspergera, zespół Touretta, depresja dwubiegunowa i inne zaburzenia. – Warszawa: Liber, 2007.
- Lipowska Małgorzata: Dysleksja i ADHD : współwystępujące zaburzenia rozwoju: neuropsychologiczna analiza pamięci. – Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2011.
- Lussier Francine: 100 pomysłów jak lepiej radzić sobie z ADHD.- Gdańsk: Harmonia Universalis, 2020.
- Marczak Anna : Program pracy z dzieckiem z objawami nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) w przedszkolu lub szkole. – Warszawa: Fraszka Edukacyjna, 2006.
- Melillo Robert: Rozłączone dzieci : program Brain Balance dla dzieci z autyzmem, ADHD, dysleksją i innymi zaburzeniami neurologicznymi. -Gdańsk: Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2017.
- Mosetter Kurt: Nowa metoda leczenia ADHD : odstresowanie ciała, gimnastyka terapeutyczna dla dzieci i dorosłych. – Łódź: Wydawnictwo JK – Feeria, 2006.
- Mumbach Bernd : Zrozumieć i leczyć dzieci nadpobudliwe : poradnik dla rodziców. – Kraków: WAM, 2006.
- Munden Alison, Arcelus Jon : ADHD nadpobudliwość ruchowa: poradnik dla rodziców, nauczycieli, lekarzy i terapeutów. – Warszawa: Dom Wydawniczy Bellona, cop. 2006.
- Neuhaus Cordula : Dziecko nadpobudliwe. – Warszawa: Wydawnictwo Lekarskiue PZWL, cop. 2005.
- O’Regan Fintan J. : ADHD. – Warszawa: Wydawnictwo K.E. Liber, 2005.
- Paszkiewicz Aneta: Kariera szkolna uczniów z ADHD. – Warszawa: Difin, 2012.
- Pawlak Piotr: Dzieci z ADHD i ich rodzeństwo : teoria i badania. – Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2013.
- Pawlak Piotr : Program profilaktyczno – terapeutyczny dla dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza ”Impuls”, 2006.
- Pentecost David: Wychować dziecko z ADD i ADHD: praktyczne strategie opanowania trudnych zachowań dzieci z ADD i ADHD. – Warszawa: Fraszka Edukacyjna, 2005.
- Pfiffner Linda: Wszystko o ADHD: kompleksowy, praktyczny przewodnik dla nauczycieli. -Poznań : Zysk i S – ka, cop.2004.
- Portmann Rosemarie: ADHD nadpobudliwość psychoruchowa : istota zagadnienia. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, cop. 2006.
- Poskromić ADHD: poznawczo-behawioralna terapia dorosłych : podręcznik pacjenta / Steven A. Safren, Susan Sprich, Carol A. Perlman, Michael W. Otto. – Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015.
- Poskromić ADHD: poznawczo-behawioralna terapia dorosłych : podręcznik terapeuty / Steven A. Safren, Carol A. Perlman, Susan Sprich, Michael W. Otto. – Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015.
- Strichart Stephen S.: Dziecko z ADHD w klasie: planowanie pracy dzieci z zaburzeniami koncentracji uwagi. -Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009.
- Suchowiejko Ewa: Uprawa adehadowca w warunkach domowych: o wychowywaniu. – Kraków: Wydawnictwo Księży Sercanów Dehon, dr. 2016
- Szkoła na miarę możliwości dziecka / pod red. Danuty Krzywoń i Beaty Matusek. – Sosnowiec: Oficyna Wydawnicza ,,Humanitas”, 2009.
- Tomaszek Bożena: Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym w szkole i w domu? : scenariusz zajęć z dziećmi nadpobudliwymi ruchowo (ADHD). – Kraków: Wydawnictwo Rubikon, 2005.
- Quinn Patricia O., Stern Judith M.:Włączyć hamulce : poradnik dla dzieci i młodzieży z ADHD. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009.
- Walerych Sylwia: Praca z dzieckiem z ADHD. -Warszawa: Wydawnictwo Wiedza i Praktyka – Grupa Wydawnicza Oświata, 2017.
- Wiącek Renata: Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym: program terapii i wspomagania rozwoju oraz scenariusze zajęć. – Kraków: Oficyna Wydawnicza ,,Impuls”, 2006.
- Witeska-Młynarczyk Anna: Dziecięce doświadczenia ADHD: etnografia spornej jednostki diagnostycznej : książka dla dzieci. -Warszawa : Oficyna Naukowa, 2019.
- Współczesne zagrożenia rozwojowe dzieci i młodzieży / pod red. Aleksandry Chudzik. – Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno – Ekonomicznej, 2008.
- Young Susan: Psychoterapia poznawczo-behawioralna ADHD nastolatków i dorosłych: praktyczny przewodnik po terapii. – Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013.
Artykuły z książek
- Bobula Stanisław: Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo w jego naturalnym środowisku // W: Prawo dziecka do zdrowia / pod red. Jadwigi Bińczyckiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2007.- S. 197-203
- Borkowska Aneta R.: ADHD – zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi // W: Neuropsychologia kliniczna dziecka : wybrane zagadnienia / red. nauk. Aneta R. Borkowska, Łucja Domańska. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2006. – S. 177-199
- Borkowska Aneta Rita: Oblicza impulsowości w zespole ADHD // W: Rodzinne, edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju / pod red. nauk. Marty Bogdanowicz i Małgorzaty Lipowskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” ; Gdańsk : Uniwersytet Gdański, 2008.- S. 207-213
- Dąbkowska Monika I.: Schematy poznawcze osób z ADHD a kształtowanie się zaburzeń zachowania // W: Zaburzenia zachowania u dzieci : teoria i praktyka / Artur Kołakowski (red. nauk.). – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014.- S. 78-100
- Kołakowski Artur: Zaburzenia zachowania a zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) //W: Zaburzenia zachowania u dzieci : teoria i praktyka / Artur Kołakowski (red. nauk.). – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014.- S.64-77
- Lelito Iwona: Model systemu opieki nad dziećmi z zespołem ADHD // W: Prawo dziecka do zdrowia / pod red. Jadwigi Bińczyckiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2007.- S. 191-195
- Wojnarska Anna: Nadpobudliwość psychoruchowa a dysleksja rozwojowa – problemy diagnostyczne // W: Wybrane problemy edukacji dzieci w przedszkolu i szkole / pod red. Sabiny Guz, Jolanty Andrzejewskiej. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2005.-S. 29-37
- Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Materiały szkoleniowe Polskiego Towarzystwa ADHD // W: Prawo dziecka do zdrowia / pod red. Jadwigi Bińczyckiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2007.- S. 183-190
Artykuły z czasopism
- Al – Khamisy Danuta, Gosk Urszula: Wsparcie społeczne młodzieży z ADHD i młodzieży bez ADHD – badania porównawcze // Szkoła Specjalna. – 2016, nr 5, s. 350-361
- Anielska Agnieszka : O nadpobudliwości psychoruchowej // Życie Szkoły.- 2005, nr 4, s. 58-60
- Baczyńska Ewa, Borowiec – Janczak Beata, Kuchciak Anna : Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo // Życie Szkoły. – 2002, nr 1, s. 10-14
- Baranowska Ewa: Uczeń z ADHD – moja recepta na problem // Życie Szkoły. – 2012, nr 11, s. 28-29
- Bąbel Przemysław : ADHD , czyli jazda rowerem bez pedałów // Charaktery. – 2008, nr 9, s. 9-18
- Biegajczyk Beata : Można pracować z dzieckiem z ADHD // Nowa Szkoła. – 2005, nr 7, s. 45-48
- Bobik Bogumiła : Funkcjonowanie uczniów z zespołem ADHD w szkole // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. -2010, nr 5, s. 42-47
- Borkowska Aneta : Pozycja dziecka nadpobudliwego psychoruchowo w klasie szkolnej // Życie Szkoły. – 1991, nr 8, s. 456-465
- Borucka Hanna: Dziecko nadpobudliwe, czy chore na ADHD?.// Wszystko dla Szkoły. – 2005, nr 1, s. 5-6
- Bujna Kinga, Kołacka Martyna: Formowanie tożsamości nastolatków z ADHD // Remedium. – 2014, nr 1, s. 14-16
- Choroś Dorota: Dzieci, którym trudno się uczyć (ADHD) // Lider. – 2005, nr 10, s.13-14
- Choroś Dorota : Dzieci, którym trudno się uczyć // Nowa Szkoła. – 2005, nr 7, s. 45-48
- Chrzanowska Beata, Święcicka Justyna : Oswoić ADHD // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 6, s. 52-57
- Cyrklaff Magdalena : Minimalizowanie problemów w nauce u dzieci z ADHD: propozycje dla wykorzystania w szkole, bibliotece i w domu / Biblioteka w Szkole. – 2007, nr 1, s. 3-5
- Czapiewska Barbara : Dziecko z zespołem ADHD w otoczeniu edukacyjnym. Cz. 1 // Poradnik Bibliotekarza.- 2006, nr 7/9, s. 37-39
- Czapiewska Barbara : Formy pracy z dzieckiem dotkniętym ADHD w praktyce bibliotekarza szkolnego. Cz 2 // Poradnik Bibliotekarza.- 2006, nr 9, s. 37-38
- Galleta – Mac Izabela : Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci // Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 6, s. 18-22
- Garstecka Julia : Nadpobudliwość psychoruchowa // Życie Szkoły. – 2004, nr 7, s. 58-59
- Gorczyca Robert: Czym ADHD nie jest? // Niebieska Linia. – 2006, nr 3, s. 4-6
- Glinka Anna Magdalena : Dziecko nadpobudliwe // Nowa Szkoła. – 2003, nr 10, s. 12-14
- Grzywniak Celestyna : Nadpobudliwość psychoruchowa, a trudności szkolne // Życie Szkoły. – 2000, nr 6, s. 334-338
- Hanć Tomasz: Biologiczne podłoże ADHD // Remedium. – 2006, nr 78/, s. 56-57
- Hanć Tomasz: Dzieci z ADHD w młodszym wieku szkolnym // Remedium. – 2006, nr 10, s. 28-29
- Hanć Tomasz : To nie sprawa złego charakteru // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 6, s. 58-62
- Hawrylewicz Karolina : Niegrzeczny czy chory na ADHD? Problem ADHD w szkole // Życie Szkoły. – 2010, nr 4, s. 60-61
- Hebel Małgorzata : Zespół nadpobudliwości psychoruchowej // Życie Szkoły. – 2005, nr 10, s. 16-20
- Jaskułowska Ewa : Nadpobudliwość psychoruchowa – opis i analiza przypadku // Życie Szkoły. – 2004, nr 1, s. 45-47
- Kaczmarska Dagmara, Zamęcka Natalia: ADHD – nie tylko niegrzeczne dziecko // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 6, s. 10-11
- Kajka Natalia: Uwarunkowania rozwoju społeczno – emocjonalnego dziecka z ADHD w środowisku szkolnym // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2017, nr 2, s. 11-17
- Karzewska Bożena: Dzieci nerwicowe i nadpobudliwe // Poradnik Bibliotekarza. – 2012, nr 6, s. 11-14
- Kozłowska Anna : Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo // Życie Szkoły. – 1993, nr 4, s. 2010-214
- Krawiec Wiesława, Szadkowska Anna : Praca z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. -2003, nr 2, s. 21-22
- Krupińska Marta: Dzieci z ADHD – sprawcy i ofiary przemocy // Niebieska Linia. – 2007, nr 5, s. 27-29
- Kubiak Hanna : Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo // Polonistyka. – 2007, nr 9, s. 44-48
- Kunert Joanna : Nowe podejścia w wychowaniu dzieci z ADHD // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 3, s. 210 – 215
- Leksowska Monika : Indywidualny plan edukacyjny // Edukacja i Dialog. -2005, nr 7, s. 19-23
- Lelito Ilona: Nie przegapić Einsteina! // Niebieska Linia. – 2006, nr 3, s. 3-4
- Lelito Iwona: Urodzeni buntownicy w szkole // Wszystko dla Szkoły. – 2006 nr 9 s. 15-16
- Miłkowska Monika : Dziecko z zespołem ADHD – dylemat zreformowanej szkoły i rodziców // Nowa Szkoła. – 2005, nr 9, s. 46-48
- Nowak Małgorzata: Swawolny Dyzio czy dziecko z ADHD .// Dyrektor Szkoły. – 2005 nr 7-8 s. 25-28
- Nowak Renata : Jak pomóc dziecku nadpobudliwemu // Wychowanie w Przedszkolu. – 1996, nr 5, s. 285-289
- Oleksa Karolina: Cała prawda o ADHD. Czym jest to zaburzenie i jak można z nim walczyć? // Życie Szkoły. – 2017, nr 1, s. 20-25
- Paszkiewicz Aneta : Funkcjonowanie dzieci z ADHD w szkole // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2011, nr 1, s. 32-37
- Paszkiewicz Aneta : Oswajanie ADHD // Psychologia w Szkole. – 2012, nr 3, s. 91-97
- Patycka Bożena : Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi // Życie Szkoły. – 2002, nr 7, s. 414 – 419
- Pawlak Piotr : Model postępowania terapeutycznego z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo // Edukacja. – 2008, nr 2, s. 96-103
- Pecyna Maria Bogumiła : Jak leczyć i wychowywać dziecko ze wzmożoną aktywnością ruchową. Cz. 1 // Szkoła Specjalna. – 1997, nr 5, s. 282-292
- Pecyna Maria Bogumiła : Jak leczyć i wychowywać dziecko ze wzmożoną aktywnością ruchową. Cz. 2 // Szkołą Specjalna. – 1998, nr 1, s. 35-41
- Perzyńska Ewa : Zaburzenia koncentracji uwagi // Edukacja i Dialog.- 2002, nr 1, s. 14-18
- Połeć Bożena : Jak pracowałam z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo // Życie Szkoły. – 2006, nr 1, s. 35-39
- Rytel Bożena : Jak wychować dziecko z ADHD ? // Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 2, s. 61-62
- Sawczuk Ewa : Jak pomóc dziecku nadpobudliwemu ? // Wychowanie w Przedszkolu. – 2004, nr 3, s. 166-168
- Siemieniuk Halina : Dziecko nadpobudliwe czy z ADHD? // Nowa Szkoła. – 2005, nr 5, s. 61-62
- Słowikowska Teresa : Moda na ADHD ? // Nowa Szkoła. – 2008, nr 2, s. 23-25
- Smykaj Joanna : Jak rozpoznać ADHD u dziecka ? // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 7, s. 14-18
- Sobczyńska Karolina : Nadpobudliwe Dziecko wyzwaniem dla oświaty i medycyny // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2004, nr 1, s. 57-59
- Szczęsna Maria : Dziecko nadpobudliwe w szkole // Dyrektor Szkoły. – 2003, nr 10, s. 57-58
- Szmalec Danuta : Potrzebne są rozwiązania prawne // Nowa Szkoła. – 2003, nr 10, s. 9-11
- Szmyd – Skórzewska Magdalena : Propozycja Programu pracy z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo, oparta na doświadczeniach amerykańskich pedagogów // Nauczanie Początkowe. – 2002/2003, nr 1, s. 60-66
- Szulska – Wyrwa Ewa : Kuba – dziecko nadpobudliwe // Wychowanie w Przedszkolu. – 2003, nr 7, s. 419-421
- Turbiarz Iwona: Droga do diagnozy ADHD. Cz. 2 .// Remedium. – 2005, nr 2, s. 18-19
- Turbiarz Iwona: Dziecko z zespołem ADHD w szkole // Remedium. – 2005, nr 10, s. 22-23
- Turbiarz Iwona: Metody nauczania dzieci z zespołem ADHD // Remedium. – 2006, nr 1, s. 30-31
- Turbiarz Iwona: Pozytywne motywowanie jako metoda pracy z dziećmi z zespołem ADHD // Remedium. – 2006, nr 6, s. 10-11
- Turbiarz Iwona: Rola specjalistów w diagnozowaniu dzieci z zespołem ADHD.// Remedium. – 2005, nr 4, s. 20-21
- Turbiarz Iwona: Sytuacja rodziców dziecka z ADHD // Remedium. – 2004, nr 2, s. 18-19
- Werbińska Dorota : Nauczanie języka obcego z zespołem ADHD // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 6, s. 60-64
- Wielowiejska – Comi Irena : ADHD – z szacunkiem dla genów // Psychologia w Szkole.- 2010, nr 4, s. 122-131
- Wiśniewski Daniel : Nadpobudliwość psychoruchowa dzieci // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 1, s. 49-51
- Wolańczyk Tomasz : Pociągi nie będą czekać… // Nowa Szkoła. – 2003, nr 10, s. 4-8
- Wolańczyk Tomasz, Skotnicka Magdalena, Kołakowski Artur : Nadpobudliwość psychoruchowa dzieci // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 6, s. 30-38
- Wójcik Magda: Organizacje działające na rzecz osób z zespołem ADHD // Remedium. – 2007, nr 2/3, s. 60-61
- Zbyrad Teresa: Dzieci z ADHD jako problem medyczny i społeczny .// Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2011, nr 1, s. 25-32
- Zych Anna: Uczeń z ADHD w szkole – porażka czy wyzwanie? // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 8, s. 54-57