Świadome korzystanie z Internetu

Wydział Informacyjno – Bibliograficzny

Biblioteka Pedagogiczna w

Ciechanowie

Świadome korzystanie z Internetu

Artykuły z książek

  1. Bobik Bogumiła: Profilaktyka cyberprzemocy jako obszar pomocy pedagogicznej // W: Cyberbezpieczeństwo – wyzwanie XXI wieku // W: Cyberbezpieczeństwo dzieci i młodzieży: realny i wirtualny problem polityki bezpieczeństwa /  red. Marek Górka.- Warszawa: Difin, 2017.- S.273-290.
  2. Charzyńska Edyta: Zaburzeni w cyberprzestrzeni : korzyści i zagrożenia związane z używaniem z serwisów społecznościowych na przykładzie Facebooka // W: Cyberbezpieczeństwo dzieci i młodzieży: realny i wirtualny problem polityki bezpieczeństwa /  red. Marek Górka.- Warszawa: Difin, 2017.- S. 144-161.
  3. Grabowska Małgorzata [et. al.]: Czy istnieje antidotum na zachowania ryzykowne nastolatków?  // W: Zagrożone dorastanie.  Od rozwoju zaburzonego do zrównoważonego / koncepcja i redakcja naukowa Mariusz Z. Jędrzejko, Marek Walancik.- Milanówek : Centrum Profilaktyki Społecznej – Oficyna Wydawnicza vov Velke ; Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA ; Pułtusk : Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora, 2019.
  4. Kania Sławomir, Jędrzejko Mariusz Z. : Pułapki cyfrowego dzieciństwa – zagrożenia subkulturami cyfrowymi // W: : Cyfrowe dzieci : zjawisko, uwarunkowania, kluczowe problemy / Mariusz Z. Jędrzejko [et.al.].- Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA J-R ; Milanówek : Oficyna Wydawnicza von Velke, 2017.- S.203-222.
  5. Krawiec Grzegorz: Pornografia jako cyberzagrożenie w zakresie relacji międzyludzkich i propozycja profilaktyki // W: Cyberbezpieczeństwo dzieci i młodzieży: realny i wirtualny problem polityki bezpieczeństwa /  red. Marek Górka.- Warszawa: Difin, 2017.- S. 206-218.
  6. Lewczuk Joanna, Jędrzejko Mariusz Z. :  Psychologiczne konteksty aktywności dzieci i młodzieży w sieci // W: : Cyfrowe dzieci : zjawisko, uwarunkowania, kluczowe problemy / Mariusz Z. Jędrzejko [et.al.].- Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA J-R ; Milanówek : Oficyna Wydawnicza von Velke, 2017.- S. 269-318.
  7. Milczarek Ewa: Cyberbezpieczeństwo – wyzwanie XXI wieku // W: Cyberbezpieczeństwo dzieci i młodzieży: realny i wirtualny problem polityki bezpieczeństwa /  red. Marek Górka.- Warszawa: Difin, 2017.- S. 26-34.
  8. Sarzała Dariusz, Mariusz Z. Jędrzejko: Cyberprzemoc rówieśnicza – analiza problemu i destruktywnego wymiaru zjawiska  // W: Cyfrowe dzieci : zjawisko, uwarunkowania, kluczowe problemy / Mariusz Z. Jędrzejko [et.al.].- Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA J-R ; Milanówek : Oficyna Wydawnicza von Velke, 2017.- S. 187-202.
  9. Kiełb-Grabarczyk Dorota:   Internet a przemoc // W: Cyberbezpieczeństwo dzieci i młodzieży: realny i wirtualny problem polityki bezpieczeństwa /  red. Marek Górka.- Warszawa: Difin, 2017.- S. 15-25.
  10. Wirkus Łukasz:   Działalność kuratorów sądowych w obszarze profilaktyki zagrożeń w cyberprzestrzeni // W: Cyberbezpieczeństwo dzieci i młodzieży: realny i wirtualny problem polityki bezpieczeństwa /  red. Marek Górka.- Warszawa: Difin, 2017.- S. 291-305.

Artykuły z czasopism

  1. Andrzejewska Anna: Cyberprzestrzeń kreatorem zachowań seksualnych młodzieży // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.. – 2017, nr 3, s. 3-11.
  2. Borkowska Anna:   Pokolenie sieci. Obraz współczesnych polskich nastolatków i jego implikacje dla profilaktyki // Serwis Informacyjny. Uzależnienia 2019, nr 4,s. 24-30.
  3. Deputowski Piotr: Cyberbaiting jako jedno z zagrożeń teleinformatycznych w pracy nauczyciela // Meritum. – 2019, nr 3, s. 47-52
  4. Gregorek Anna:   Mindfulness: trening uważności dzieci i młodzieży w profilaktyce cyberprzemocy // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2018, nr 1, s. 30-38.
  5. Kałuba-Korczak Anna: Dziecko w Internecie – zagrożenia // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 5, s. 4-7.
  6. Kolek Agnieszka:   Zachowania dyssocjalne młodzieży w przestrzeni internetowej : implikacje pedagogiczne // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.- 2018, nr 1, s. 47-53.
  7. Kubala-Kulpińska Aleksandra: Profilaktyka zagrożeń w cyberprzestrzeni wśród najmłodszych // Życie Szkoły. – 2017, nr 2, s. 29-32.
  8. Kubala-Kulpińska Aleksandra: Uczeń w sytuacji kryzysowej // Życie Szkoły.- 2021, nr 2-3, s. 46-53.
  9. Najdek Małgorzata, Węgrzyn Rafał:   Koniec świata zwiastują patostreamy // Meritum.- 2019, nr 3, s. 18-24.
  10. Nowakowski Krzysztof: Szkodliwość cyberprzemocy w ocenie młodzieży // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2018, nr 7, s. 44-51.
  11. Płonka Joanna:   Wystarczy jedno kliknięcie – wykorzystywanie seksualne dzieci za pomocą technologii cyfrowych // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2021, nr 10, s. 41-52.
  12. Polcyn Sylwia: Cyberzagrożenia dla dzieci i młodzieży // Remedium.- 2017, nr 9, s. 28-29.
  13. Polcyn Sylwia:   Wyzwania dla edukacji medialnej w kontekście destrukcyjnego fenomenu patostreamerów // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. – 2018, nr 10, s. 3-10.
  14. Przedlacka Aneta: Seksualność w internecie – zagrożenia i korzyści dla rozwoju psychoseksualnego dzieci i młodzieży // Meritum. – 2019, nr 3, s. 25-31.
  15. Szuster Anna:   Impact – program edukacyjno-profilaktyczny odpowiedzią na przemoc rówieśniczą // Serwis Informacyjny. Uzależnienia. – 2021, nr 3, s. 9-17.
  16. Szuster Anna: Przyczyny cyberprzemocy rówieśniczej w narracji adolescentów // Serwis Informacyjny. Uzależnienia. – 2020, nr 1, s. 16-21.
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót